Enquete: 1jaar Wordpress & vBulletin, wat vinden jullie ervan?

Wordpress & vBulletin, een voortgang of een flop?

  • Ik vind dat dit al veel eerder had gemoeten

    Stemmen: 1 12.5%
  • Ik vind het een vooruitgang

    Stemmen: 7 87.5%
  • Ik vind het geen verbetering, maar ook niet minder

    Stemmen: 0 0.0%
  • Ik kan er maar niet aan wennen

    Stemmen: 0 0.0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
  • Opiniepeiling gesloten .

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Forummers!

Het is al weer even terug, maar we zitten nu zo ongeveer al weer een jaar op vBulletin en Wordpress. Dat de overstap naar een compleet ander systeem niet zonder slag of stoot kan verlopen hebben wij ook zeker moeten ervaren. Echter denk ik dat we hier heel goed boven op zijn gekomen. Helaas moet ik natuurlijk betreuren dat het ons mogelijk enkele leden heeft gekost, maar het heeft er ook een groot nieuw aantal verwelkomt.

Om een goed beeld te krijgen van de succesvolle dan wel niet succesvolle (ieder zijn mening natuurlijk) overstap zijn wij benieuwd wat jullie nu een jaar later van het huidige forum in vergelijking tot het oude vinden. Mochten jullie dit immers nog kunnen herinneren Big Grin.

Random reacties eerste week:
PoloDave
was even een shock vanochtend, wat een verschil!
Denk dat de nieuwe layout vooral wennen wordt, vind het wel erg steriel geworden. Vond de wat donkere achtergrond wat rustiger voor de ogen, nu is het zo'n wit scherm..
Ook nog een bug gevonden: bij het aanpassen van je forum instellingen wordt je username niet (goed) weergegeven bij het bevestigings schermpje na opslaan.

Ook ziet het lettertype/grootte er hier nogal raar uit? alsof mijn internet browser te ver staat uitgezoomd en het scherm de letters niet meer scherp weergeeft. (bijvoorbeeld de tekst links onder je avatar)

Ik heb ook enige moeite te zien welke topics gelezen zijn :$

buiten dat, keep up the good work!!

Windkracht13
Hebben we de mogelijkheid, om de achtergrondkleur te veranderen naar een donkerder kleur?
De witte achtergrond doet s nachts pijn aan je ogen.

Voor de rest ziet het er prima uit!

VWRacing
nodigt niet echt uit om reacties te geven als je telkens zo'n verificatie moet geven...

RobbertV
ow wat een verandering, ziet erg echt onwijs belovend uit. Zeker de nieuwe feature "Mijn garage" is een mooie toevoeging.

* Mis je nog bepaalde zaken op het forum? Laat het ons dan altijd weten, dan kunnen wij hiermee aan de slag.
 
Ik vind het persoonlijk een zeer fijn forum zo, het is voor mij wel echt een pré om de lijst van laaste forum berichten te houden! Dat onderscheidt de site juist van anderen, je ziet meteen of er iets nieuws is!

Het enige wat mij soms irriteert is dat je minimaal 10 tekens moet gebruiken, en dus niet bijvoorbeeld alleen 'GAAF!' kan zeggen...
 
Ik vind het persoonlijk een zeer fijn forum zo, het is voor mij wel echt een pré om de lijst van laaste forum berichten te houden! Dat onderscheidt de site juist van anderen, je ziet meteen of er iets nieuws is!

Het enige wat mij soms irriteert is dat je minimaal 10 tekens moet gebruiken, en dus niet bijvoorbeeld alleen 'GAAF!' kan zeggen...

En meteen mee aan de slag gegaan.
- Minimum van 10 tekens is uitgeschakeld.
- Lijst laatste forum berichten zoals op de homepage nu, is dat voldoende?
 
Even sprekend vanuit het forumlid in mij:
Ik vind het echt geweldig hoe de nieuwe site is gegroeid sinds de overstap! Big Grin
De bovenstaande reacties zijn inderdaad, zoals beschreven, kort na de overstap, dus dan is het niet meer dan logisch dat het gehele forum weer opnieuw moet worden ingericht en aangepast om zo een 'gulden' middenweg te vinden waar iedereen grotendeels zich fijn bij voelt.

Qua functies en overzicht is het forum ook een stuk prettiger geworden, al was het inderdaad even wennen aan de aangepaste indeling. Ik heb het destijds behandeld als een nieuwe telefoon. Het ziet er prachtig uit, maar werkt altijd iets verschillend ten opzichte van wat je gewend bent, dus is het jezelf hier even op instellen en dan gaan met de fun!

Nu even een kleine peak van hoe ik het tot nu toe heb ervaren als nieuw teamlid:
In de eerste paar weken was het voor mij even onwennig over hoe te handelen en wat wel en niet te doen, en ik hoop dat jullie het met mij eens zijn dat ik dat aardig onder de knie heb. (beter kan het altijd, dus daar ga ik ook voor :mrgreen:)

Nou zal het bovenstaande zinnetje niet echt interessant zijn voor jullie, maar het volgende wel.
Sinds ik tot moderator ben benoemd kan ik dus meekijken achter de schermen over de doorontwikkeling van het forum en de uitbreiding van de leuke dingen rondom mypolo. Ik moet zeggen, dat die kijk achter de schermen echt verrijkend is! Het gehele team (even mij buiten beschouwing gelaten) is zeer gemotiveerd om mypolo continu te verbeteren en uit te breiden! Dus aan iedereen mijn (openlijke) complimenten! De info die gegeven wordt in het openbare deel voor iedereen gebeurt ook vrij snel, dit gebeurt zodra er iets concreets is om aan te bieden, dus maak je maar geen zorgen dat je super spannende dingen mist ;)
Wij geven gezamenlijk de ontstane ideeën een haalbare (en waar mogelijk tastbare) vorm en dat wordt dan ook zo snel mogelijk aan jullie, of eerst alleen aan de premium leden, voorgelegd voor verdere uitwerking en input :)
(Premium leden hebben natuurlijk wat meer voordelen dan reguliere leden ehStick Out Tongue)

Als laatste puntje, in de tijd voordat ik een teamlid was, heb ik nooit veel gemerkt van de huishouding op het forum en de orde handhaving, maar geloof me, die is zeer actief en klaarblijkelijk ook discreet :mrgreen:

Hopelijk delen jullie mijn mening dat het forum zeer goed bezig is en dat het nog vele jaren door mag groeien :)

En nu uiteraard het belangrijkste, dit alles was niet mogelijk zonder JULLIE! Alle leden hebben er gezamenlijk voor gezorgd dat mypolo kon uitgroeien tot wat het nu is en ik hoop dat de site ook nog flink door kan blijven groeien dankzij onze gezamenlijke inzet:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Ik weet niet hoe het forum vroeger in elkaar zat, maar ik vind dit echt een super forum. Alles is duidelijk en overzichtelijk, goede actieve administrators en moderators. Respect voor al het werk en tijd wat jullie erin steken.
 
ik ben het volledig met bosino eens, ik weet niet hoe het forum er vroeger uit zag, maar hoe het er nu uit ziet is echt TOPPIE!!
alles mooi gestructureerd, je kan mooi zien wanneer er een nieuwe update is of reactie van iemand en ook zeer aangenaam om snelle reacties te krijgen!
keep up the good work!
 
Niets dan lof voor de mannen die dit forum mogelijk maken!! Als premium member probeer ik m'n "steentje" financieel bij te dragen. Wat ik nog wel zou willen zien, is onder de hoofdpagina van het forum kun je zien hoeveel mensen er online zijn, als je daarop klikt kun je ook zien welk topic ze aan het bekijken of aan het reageren zijn. Kan dat ook weer teruggehaald worden? Verders top!!
 
Niets dan lof voor de mannen die dit forum mogelijk maken!! Als premium member probeer ik m'n "steentje" financieel bij te dragen. Wat ik nog wel zou willen zien, is onder de hoofdpagina van het forum kun je zien hoeveel mensen er online zijn, als je daarop klikt kun je ook zien welk topic ze aan het bekijken of aan het reageren zijn. Kan dat ook weer teruggehaald worden? Verders top!!

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt, kan je een printscreen maken en daarop zetten wat je bedoeld?

Weet wel dat de ledenlijst al enige tijd offline was. Dit had te maken met een custom skin dat wij gebruikte. Nu naar veel speurwerk en veel uitproberen de ledenlijst weer werkend gekregen.
Ledenlijst - MyPolo - Forum
 
Het forum is echt enorm verbeterd sinds ik lid ben, we zitten nu in versie 4 als ik me niet vergis ?? (correct me if i'm wrong)

Het verhaal van GewoonJan kan ik me helemaal bij aansluiten, er gebeurd enorm veel achter de schermen waar aan de voorkant weinig van te zien is. Leuk weetje: er is zelfs een groepswhatsapp waar het gehele team in zit, zodat we waar en wanneer dan ook altijd op de hoogte zijn van problemen of vorderingen. Wat ook weer scheelt in de snelheid voor het aanpakken van problemen.
Zelf ben ik niet geheel tevreden over mijn inbreng in het team, heb nogal het idee dat ik weinig doe en de rest meer bekritiseer dan wat anders. Maar ik zou dit top forum echt niet willen missen!!

Ik hoop ook met heel mn hart op een hele grote opkomst bij de Meet and Greet zodat we eens goed kunnen bekijken en ook laten bekijken hoe groot en sterk MyPolo.nl wel niet is!!

Alle leden bedankt voor jullie geweldige inbreng op dit forum!
 
Ik kan niet oordelen over hoe het er voorheen uitzag, maar zoals het er nou uitziet vind ik het erg mooi!
Moet er wel nog aan wennen, maar dat is ook niet gek... Ben 4 dagen actief..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!