En nog een GTI 6R

Hoi allemaal, mijn naam is Jan en ik kom (ook) uit Groningen.

Ik heb een hele autogeschiedenis achter de rug, variërend van een VW Kever 1200 (eerste auto) t/m een VW Passat Variant 2.8 V6 Syncro Automaat, Opels Kadett, Audi's 80/A2/A4, BMW's 3-serie, enz. enz. Vrijwel altijd Duits gereden dus.
Ik ben nogal 'onrustig' qua auto's en rijd er vaak niet heel lang in. Uitzondering was de éénnalaatste, een BMW 320i Exe automaat.

Sinds een kleine maand ben ik in het bezit van een 5-deurs Polo GTI 6R, deep black, met o.a Xenon, navigatie en afneembare trekhaak. Ik heb de auto tweedehands gekocht, hij is van februari 2011.
Ik behoor qua leeftijd denk ik niet tot de doelgroep van de GTI en vind het bovendien wel aardig om, in tegenstelling tot vele anderen, een beetje te verbloemen dát ik een GTI rijd.

Ik heb daarom vrijwel direct de letters van voor- en achterkant verwijderd en de rode strips uit de grill gehaald. Die strips had ik ook gespoten, maar bij het terugzetten 'schraapte' het rood er weer doorheen. Ik heb nu zwarte folie in huis, ik ga eens proberen of dat beter gaat. De handleiding heb ik hier inmiddels gevonden.
Zolang rijd ik zonder de strips rond en eigenlijk kan dat ook best :roll:

Mijn Polo was standaard voorzien van de Denvers, ook een typische GTI-optie. Inmiddels staat ie op Boavista's, overigens niet de originele. Die zijn m.i. vrijwel onbetaalbaar, zeker in combinatie met winterbanden. Al met al is nu aan de buitenkant niet meer zichtbaar dat het een GTI is, voor de niet-kenner althans. Ik ga er vanuit dat die de rode remmen en de dubbele pijp niet opvallen c.q. dat ze die niet associëren met een GTI.

Een hele simpele en goedkope mod die ik heb gedaan is het met een permanent marker zwart maken van de geheugenkaart in de RNS310; dat blauwe vond ik geen gezicht in het verder zwarte dashboard.

Ik twijfel nog of ik de Denvers houdt of ze ga verkopen. Ik denk dat als ik de Polo in de toekomst kwijt wil, de potentiële koper juist wel de GTI-velgen er onder wil hebben. De auto zou dan makkelijker te verkopen zijn. Aan de andere kant, als ik nu een mooie prijs voor de velgen krijg is dat alvast in de pocket. En de Boavista's staan hem ook super (vind ik, blijft natuurlijk eem kwestie van smaak).

Wat ik mogelijk nog ga doen aan de auto:
  • VAGCOM aanpassing(en) als anti-carjack
  • alarm
  • stoelverwarming
  • en/of het complete winterpakket
  • MF-stuur
Een en ander is afhankelijk van de (on)mogelijkheden en kosten ervan. Ik heb al wat voorbij zien komen, hier en op andere fora. Nadeel is dat ik a-technisch ben en alles moet laten doen.

Nog even een (enkel) snel geschoten plaatje:
[resize=600:19e608id]http://dl.dropbox.com/u/25092780/Nieuwevelgen1_v2.jpg[/resize:19e608id]
 
crazyman zei:
Welkom!
Een wolf in schaapskleding dus ;)
Als ik die auto zo zie staan zou ik inderdaad niet zeggen dat het een GTI is :)..

Rooie remklauwen? Dubbele uitlaat pijp? Defuser? Ik kan makkelijk het verschil zien hoor ;)

Maar welkom! Hf met je wagen!

gr

Edit: ik kan (kenner die zelf een gti heeft) nog steeds het onderscheid zien, maar wel erg leuk dat bij veel mensen wel onderschatting onstaat ;)
 
Alessandro zei:
crazyman zei:
Welkom!
Een wolf in schaapskleding dus ;)
Als ik die auto zo zie staan zou ik inderdaad niet zeggen dat het een GTI is :)..

Rooie remklauwen? Dubbele uitlaat pijp? Defuser? Ik kan makkelijk het verschil zien hoor ;)

Maar welkom! Hf met je wagen!

gr
Ik zou het niet herkennen... ;) Zou hm waarschijnlijk pas herkennen op het moment dat ie naast me bij het stoplicht staat en daar weg sprint ;)
 
BJF zei:
Hoi allemaal, mijn naam is Jan en ik kom (ook) uit Groningen.
Haha naam- en plaatsgenoot! Big Grin
Welkom! Big Grin
Echt wel een leuke wagen heb je hoor, niet mis met een gti en zoals jezelf al aangaf, alleen een 'kenner' ziet dat het een gti is ;)

Ben opzich nog wel benieuwd naar de aanpassingen die je aan je auto wil gaan doen, btw is de automatische achterklep niet wat voor jou? ;)

graafie zei:
Er zijn 50+ leden hoor hier op het forum die een GTI rijden. ;) Ook zijn er leden van 30 of jonger die in een BM rijden. Dus leeftijd zegt niets. :lol:
Ghehe, gelijk heb je graafie, ik ben (nog) 19 en rijd een bm :cool:
 
VW  6R  1.2TDI 
Bedankt allemaal, voelt als een warm welkom.

Ik ben dan kennelijk toch een van die vijftigplussers die nog graag in een GTI rijden.

Ik neig nu naar verkoop van de Denvers, moet maar eens uitzoeken wat ik daar nog voor kan krijgen. Vrijwel als nieuw met nog goede Conti's. Ik zie ze niet te koop voor de Polo (wel voor de Golf, maar daarvan is de steek anders), dus dat wordt een beetje een gok. Misschien maar gewoon laten bieden?

Foto's van de Polo 'metzonder' trekhaak probeer ik dit weekeinde te maken.
En nee, niet gekocht in Groningen, maar over de (Friese) grens ;)
 
Ik snaop niet dat je je uberhaupt "verantwoord" omdat je omenenabij de 50 bent en je graag in een GTi rijdt...het zijn nou eenmaal de autootjes waar je de meeste fun uit kan halen... SO fuck the rest...
 
Heey weer een Groninger!! haha valt mij ook op, jeugd rijd in BM's die schapen in wolfskleren zijn geworden en de 50+ers rijden in GTI's die ze standaard maken zodat het wolven in schaapskleren worden.. ik moet zeggen #ikvinmooi (mijn standaard twitter opmerking)

als er meer Groningers zijn dan zou ik zeggen laten we een keer naar de eemshaven gaan om een photoshoot(je) + minimeet te houden..

wel jammer want morgen half 11 ben ik bij Profile Heuver voor mijn stalen velgen met winterbansjes ;) dus de orgineel zwarte boa's gaan in opstalling!!
 
minimeet is geen slecht idee, miss eens een topic voor openen? ;)
maar dat van de winterbanden snap ik bij de meesten wel jah, al ben ik juist blij dat die van mij er komende zaterdag weer onder komen, die velgen zien er iig een stuk mooier uit dan de standaard velgen :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!