Hierbij zal ik even mijn hobby auto / project voorstellen.
Sinds een jaar heb ik een 944 turbo voor erbij, om lekker mee te toeren en af en toe sportief mee te rijden. Ondanks de leeftijd (1986) een redelijk snelle auto met een goede wegligging. Toen ik de auto kocht was deze volledig origineel, inmiddels is er wel het e.e.a. aangepast, voornamelijk om de auto betrouwbaarder en veiliger te maken en om deze een betere wegligging te geven.
Deze aanpassingen heb ik allemaal stap voor stap gedaan, en dat hoop ik in de toekomst te blijven doen. Het is erg leuk om zelf aan een auto te sleutelen en daarbij uitzoeken hoe je bepaalde zaken het beste kan aanpakken. Ook is het erg leuk om te merken wat bepaalde onderdelen bijdragen aan de wegligging van de auto.
Hierbij een overzicht van de upgrades:
Motorisch:
- Standaard 2.5 turbo
- I/C / inlaattraject en gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt, kvs expansievat vervangen
Exterieur:
- Martini Racing striping en stickers
Interieur:
- Kuipstoelen
- Afneembaar sportstuur
- 4 punts gordels
- Wiechers rolbeugel (met ingelast kruis, gordelstang en H stang)
Onderstel:
- Ferodo DS3000 / 2500 remblokken
- RVS omvlochten remleidingen
- M030 stabi (30mm)
- Hankook semi slicks
- AST competition onderstel met externe potjes om de dempers te kunnen verstellen zonder het wiel te verwijderen of onder de auto te kruipen. (staat in bestelling, komt waarschijnlijk volgende week binnen)
- AST camberplates (volgende week binnen)
En natuurlijk even wat foto's:
Groeten!
Sinds een jaar heb ik een 944 turbo voor erbij, om lekker mee te toeren en af en toe sportief mee te rijden. Ondanks de leeftijd (1986) een redelijk snelle auto met een goede wegligging. Toen ik de auto kocht was deze volledig origineel, inmiddels is er wel het e.e.a. aangepast, voornamelijk om de auto betrouwbaarder en veiliger te maken en om deze een betere wegligging te geven.
Deze aanpassingen heb ik allemaal stap voor stap gedaan, en dat hoop ik in de toekomst te blijven doen. Het is erg leuk om zelf aan een auto te sleutelen en daarbij uitzoeken hoe je bepaalde zaken het beste kan aanpakken. Ook is het erg leuk om te merken wat bepaalde onderdelen bijdragen aan de wegligging van de auto.
Hierbij een overzicht van de upgrades:
Motorisch:
- Standaard 2.5 turbo
- I/C / inlaattraject en gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt, kvs expansievat vervangen
Exterieur:
- Martini Racing striping en stickers
Interieur:
- Kuipstoelen
- Afneembaar sportstuur
- 4 punts gordels
- Wiechers rolbeugel (met ingelast kruis, gordelstang en H stang)
Onderstel:
- Ferodo DS3000 / 2500 remblokken
- RVS omvlochten remleidingen
- M030 stabi (30mm)
- Hankook semi slicks
- AST competition onderstel met externe potjes om de dempers te kunnen verstellen zonder het wiel te verwijderen of onder de auto te kruipen. (staat in bestelling, komt waarschijnlijk volgende week binnen)
- AST camberplates (volgende week binnen)
En natuurlijk even wat foto's:




Groeten!