Emiel's Porsche 944 Turbo

Hierbij zal ik even mijn hobby auto / project voorstellen.

Sinds een jaar heb ik een 944 turbo voor erbij, om lekker mee te toeren en af en toe sportief mee te rijden. Ondanks de leeftijd (1986) een redelijk snelle auto met een goede wegligging. Toen ik de auto kocht was deze volledig origineel, inmiddels is er wel het e.e.a. aangepast, voornamelijk om de auto betrouwbaarder en veiliger te maken en om deze een betere wegligging te geven.

Deze aanpassingen heb ik allemaal stap voor stap gedaan, en dat hoop ik in de toekomst te blijven doen. Het is erg leuk om zelf aan een auto te sleutelen en daarbij uitzoeken hoe je bepaalde zaken het beste kan aanpakken. Ook is het erg leuk om te merken wat bepaalde onderdelen bijdragen aan de wegligging van de auto.

Hierbij een overzicht van de upgrades:

Motorisch:
- Standaard 2.5 turbo
- I/C / inlaattraject en gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt, kvs expansievat vervangen

Exterieur:
- Martini Racing striping en stickers

Interieur:
- Kuipstoelen
- Afneembaar sportstuur
- 4 punts gordels
- Wiechers rolbeugel (met ingelast kruis, gordelstang en H stang)

Onderstel:
- Ferodo DS3000 / 2500 remblokken
- RVS omvlochten remleidingen
- M030 stabi (30mm)
- Hankook semi slicks
- AST competition onderstel met externe potjes om de dempers te kunnen verstellen zonder het wiel te verwijderen of onder de auto te kruipen. (staat in bestelling, komt waarschijnlijk volgende week binnen)
- AST camberplates (volgende week binnen)

En natuurlijk even wat foto's:

94413-1.jpg


94412-1.jpg


94444-1.jpg


94446-1.jpg


Groeten!
 
Hey bedankt. Toekomstplannen zijn nog niet concreet en zijn niet gericht op performance, maar zit te denken aan een paar aanpassingen aan de ophanging van de transmissie (sowieso de rubbers) en in de toekomst wil ik de motor open maken om het e.e.a. op te frissen. Nu ben ik ook erg benieuwd naar het setje van de ophanging die ik binnenkort ontvang, dit gaat de wegligging enorm verbeteren, achter heeft de 944 torsiestaven (net als bijv. een kever), dit worden nu volledige coilovers (torsiestaven vervallen dus in het geheel).
 
Ontzettend gave auto, zo'n 944 Turbo! Heel veel plezier ermee, maar dat gaat vast & zeker lukken zo te lezen! Big Grin
Ik vind trouwens de gouden wielen erg leuk staan bij het grijs van de auto zelf ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ja, er zitten koplampsproeiers op, al moet ik zeggen dat ik ze nog nooit gebruik, soms doe ik tijdens het wassen de koplampen omhoog zetten om deze ook even schoon te maken en kom telkens tot de conclusie dat de koplampen bij mij vrijwel nooit extreem vuil zijn. Komt natuurlijk ook omdat deze bij mij bijna altijd ingeklapt zijn ipv uitgeklapt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!