Eindelijk..... geen Volkswagen service meer ongewild bellen VW Touch Adapter

Hoi allemaal,
Ik heb een RNS 310 met een VW Touch Adapter.
Heel het internet staat vol met meldingen dat dat ding naar de Volkswagen service belt als je binnen een paar minuten nadat je het contact afgezet hebt, het contact weer inschakelt en de telefoon via bluetooth opnieuw verbindt.

Ik heb nu gevonden waar het zit, met VCDS.

Als je met VCDS inlogt in de telefoon (nummer 77) kun je via Adaptation bij 'emergency number 1' en 'emergency number 2' en ' info number 1' en ' info number 2' de daar geprogrammeerde nummers van de Volkswagen service veranderen.
Ik heb ze veranderd in 03 18 00 00 00 0F.
De telefoon gaat dan nog steeds bellen, maar slechts 1 seconde want hij gaat een ongeldig gratis Nederlands nummer bellen en hangt dan direct vanzelf weer op.
Eindelijk verlost van dat stomme gebel. Vooral was het lastig als je met de telefoon in het buitenland bent, want dan belt hij naar een betaald Nederlands nummer van de VW Service.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: krisrock
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!