jolo
Bekend lid
Gisteren is de Eibach Pro Kit gemonteerd. Het verschil is duidelijk; vooral voor. Achter is de verlaging minimaal en ik hoop dat ie nog een beetje "indaalt"; als het goed is wel, ofschoon dat maar millimeterwerk zal zijn... In bochten merk je dat de auto bijna niet meer overhelt en het veercomfort is nagenoeg hetzelfde gebleven. Ik wilde eigenlijk voor de Eibach Sportline gaan en had die ook al besteld. De Pro Kit verlaagt voor/achter 35/30 mm en de Sportline 50/45. Da's best extreem en ik begreep dat je zelfs wat kunst en vliegwerk zou moeten uithalen om te zorgen dat de banden - voor - niet in de wielkasten aanlopen (schroefjes in de wielkasten weghalen/vervangen). Mede omdat er vaak 4 personen in de auto zitten en ik er ook mee op vakantie ga, kreeg ik een beetje last van koudwatervrees en heb ik de Sportline veren geruild voor de Pro Kit. Ondanks dat de retour termijn al verstreken was, mocht ik de set toch ruilen. Dikke
voor Car Fantasy!
Achter komen spacers van 12 mm. Ook van Eibach. Zijn de wielkasten wat mooier gevuld en valt het "gebrek" aan verlaging achter niet meer zo op.
Op de facebook pagina van Lowering staan tientallen foto's van mooie, verlaagde Golfs en het bleek dat ze daar in samenwerking met Eibach een Pro Kit set hebben ontwikkeld, waarbij de achterzijde nèt even iets meer verlaagd wordt dan bij de originele Pro Kit en de auto mooi vlak komt te staan (en niet een ietsje voorover, zoals bij mij nu het geval is). Echt wat voor mij, dacht ik, dus ff informeren; is alleen voor de E-Golf en past dus niet onder de mijne. Jammerrrr!!!
Maar goed, je kan niet alles hebben (ik kan nog altijd 3 grindtegels in de kofferbak leggen
). Voorlopig ben ik tevreden en wie weet wat de spacers straks voor verschil maken. Ik ben er nu blij mee en het smoelt een stuk beter dan origineel.
De veren zijn gemonteerd door mijn maatje die VW monteur is. Hij heeft gelijk een beurt en een paar leuke VCDS upgrades uitgevoerd; comfort knipperlichten van 3 naar 5 keer knipperen, start/stop uitgezet, needle sweep en de dashboardverlichting op fade out gezet.
Hieronder de voor en na foto's...

Achter komen spacers van 12 mm. Ook van Eibach. Zijn de wielkasten wat mooier gevuld en valt het "gebrek" aan verlaging achter niet meer zo op.
Op de facebook pagina van Lowering staan tientallen foto's van mooie, verlaagde Golfs en het bleek dat ze daar in samenwerking met Eibach een Pro Kit set hebben ontwikkeld, waarbij de achterzijde nèt even iets meer verlaagd wordt dan bij de originele Pro Kit en de auto mooi vlak komt te staan (en niet een ietsje voorover, zoals bij mij nu het geval is). Echt wat voor mij, dacht ik, dus ff informeren; is alleen voor de E-Golf en past dus niet onder de mijne. Jammerrrr!!!
Maar goed, je kan niet alles hebben (ik kan nog altijd 3 grindtegels in de kofferbak leggen

De veren zijn gemonteerd door mijn maatje die VW monteur is. Hij heeft gelijk een beurt en een paar leuke VCDS upgrades uitgevoerd; comfort knipperlichten van 3 naar 5 keer knipperen, start/stop uitgezet, needle sweep en de dashboardverlichting op fade out gezet.
Hieronder de voor en na foto's...

Laatst bewerkt:
Volkswagen
T-cross