Eibach Prokit gemonteerd

jolo

Bekend lid
161
113
62
Gisteren is de Eibach Pro Kit gemonteerd. Het verschil is duidelijk; vooral voor. Achter is de verlaging minimaal en ik hoop dat ie nog een beetje "indaalt"; als het goed is wel, ofschoon dat maar millimeterwerk zal zijn... In bochten merk je dat de auto bijna niet meer overhelt en het veercomfort is nagenoeg hetzelfde gebleven. Ik wilde eigenlijk voor de Eibach Sportline gaan en had die ook al besteld. De Pro Kit verlaagt voor/achter 35/30 mm en de Sportline 50/45. Da's best extreem en ik begreep dat je zelfs wat kunst en vliegwerk zou moeten uithalen om te zorgen dat de banden - voor - niet in de wielkasten aanlopen (schroefjes in de wielkasten weghalen/vervangen). Mede omdat er vaak 4 personen in de auto zitten en ik er ook mee op vakantie ga, kreeg ik een beetje last van koudwatervrees en heb ik de Sportline veren geruild voor de Pro Kit. Ondanks dat de retour termijn al verstreken was, mocht ik de set toch ruilen. Dikke (y)voor Car Fantasy!
Achter komen spacers van 12 mm. Ook van Eibach. Zijn de wielkasten wat mooier gevuld en valt het "gebrek" aan verlaging achter niet meer zo op.
Op de facebook pagina van Lowering staan tientallen foto's van mooie, verlaagde Golfs en het bleek dat ze daar in samenwerking met Eibach een Pro Kit set hebben ontwikkeld, waarbij de achterzijde nèt even iets meer verlaagd wordt dan bij de originele Pro Kit en de auto mooi vlak komt te staan (en niet een ietsje voorover, zoals bij mij nu het geval is). Echt wat voor mij, dacht ik, dus ff informeren; is alleen voor de E-Golf en past dus niet onder de mijne. Jammerrrr!!!
Maar goed, je kan niet alles hebben (ik kan nog altijd 3 grindtegels in de kofferbak leggen :)). Voorlopig ben ik tevreden en wie weet wat de spacers straks voor verschil maken. Ik ben er nu blij mee en het smoelt een stuk beter dan origineel.
De veren zijn gemonteerd door mijn maatje die VW monteur is. Hij heeft gelijk een beurt en een paar leuke VCDS upgrades uitgevoerd; comfort knipperlichten van 3 naar 5 keer knipperen, start/stop uitgezet, needle sweep en de dashboardverlichting op fade out gezet.

Hieronder de voor en na foto's...

duo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en SA_Polo.6r
Staat er mooi bij zo! Als je de achterkant nog iets lager zou willen zou je eventueel de schroef tussen de veren en de poot weg kunnen halen. Dan kan je 'm niet meer verstellen, maar ligt 'ie wel weer wat lager. Maar wat je indd zegt, als je vaker mensen op de achterbank hebt zitten is dit geen aanrader hahah

Heb je een linkje van de schroefset?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
  • Leuk
Waarderingen: jolo
Je had de aangepaste pro kit van Lowering moeten hebben dan had je auto nu recht gestaan inplaats van achter hoger, deze had ik ook op mijn GTE.
Weet niet of die voor jou type bestaat, maar inzakken gaat je op het oog niet opleveren dat is zo minimaal
1638446925746.png
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: jolo
Je had de aangepaste pro kit van Lowering moeten hebben dan had je auto nu recht gestaan inplaats van achter hoger, deze had ik ook op mijn GTE.
Weet niet of die voor jou type bestaat, maar inzakken gaat je op het oog niet opleveren dat is zo minimaal
1638446925746.png
Helemaal mee eens! Maar ik heb bij Lowering geïnformeerd over die set. En die is helaas alleen voor de GTE beschikbaar...
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Gisteren is de Eibach Pro Kit gemonteerd. Het verschil is duidelijk; vooral voor. Achter is de verlaging minimaal en ik hoop dat ie nog een beetje "indaalt"; als het goed is wel, ofschoon dat maar millimeterwerk zal zijn... In bochten merk je dat de auto bijna niet meer overhelt en het veercomfort is nagenoeg hetzelfde gebleven. Ik wilde eigenlijk voor de Eibach Sportline gaan en had die ook al besteld. De Pro Kit verlaagt voor/achter 35/30 mm en de Sportline 50/45. Da's best extreem en ik begreep dat je zelfs wat kunst en vliegwerk zou moeten uithalen om te zorgen dat de banden - voor - niet in de wielkasten aanlopen (schroefjes in de wielkasten weghalen/vervangen). Mede omdat er vaak 4 personen in de auto zitten en ik er ook mee op vakantie ga, kreeg ik een beetje last van koudwatervrees en heb ik de Sportline veren geruild voor de Pro Kit. Ondanks dat de retour termijn al verstreken was, mocht ik de set toch ruilen. Dikke (y)voor Car Fantasy!
Achter komen spacers van 12 mm. Ook van Eibach. Zijn de wielkasten wat mooier gevuld en valt het "gebrek" aan verlaging achter niet meer zo op.
Op de facebook pagina van Lowering staan tientallen foto's van mooie, verlaagde Golfs en het bleek dat ze daar in samenwerking met Eibach een Pro Kit set hebben ontwikkeld, waarbij de achterzijde nèt even iets meer verlaagd wordt dan bij de originele Pro Kit en de auto mooi vlak komt te staan (en niet een ietsje voorover, zoals bij mij nu het geval is). Echt wat voor mij, dacht ik, dus ff informeren; is alleen voor de E-Golf en past dus niet onder de mijne. Jammerrrr!!!
Maar goed, je kan niet alles hebben (ik kan nog altijd 3 grindtegels in de kofferbak leggen :)). Voorlopig ben ik tevreden en wie weet wat de spacers straks voor verschil maken. Ik ben er nu blij mee en het smoelt een stuk beter dan origineel.
De veren zijn gemonteerd door mijn maatje die VW monteur is. Hij heeft gelijk een beurt en een paar leuke VCDS upgrades uitgevoerd; comfort knipperlichten van 3 naar 5 keer knipperen, start/stop uitgezet, needle sweep en de dashboardverlichting op fade out gezet.

Hieronder de voor en na foto's...

duo.jpg
mooi resultaat
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: jolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!