EGR klep afdoppen

Hallo,

Ik zit er over na te denken om mijn EGR klep doormiddel van een plaatje af te doppen.

Is alleen het plaatsen van het plaatje voldoende of zal ik hiervoor ook aanpassingen
in de computer moeten doen?

Zitten er behalve voordelen ook nadelen aan het afsluiten van de EGR?
Graag jullie mening hierover.

Mvg,

Thomas
 
Welke auto met welke motor heb je? Laten we daar eens mee beginnen :) Zo te zien een 9N3 1.9TDI.

Dat kan, in principe moet je 'm laten afdoppen en de software van je ECU updaten. Kan bij een tuner gedaan worden. Als je dat niet eruit laat schrijven dan krijg je foutmeldingen/noodloop. Dat wil je liever niet.

Voor en nadelen is een boel over geschreven op het internet, gewoon even googlen en dan zie je heel wat voorbij komen.

Long story short is dat het neit zo gek veel verschil maakt, qua vermogen en verbruik. Wel stoot je wat meer stikstof dioxides uit, waardoor je wellicht niet meer door de APK komt (ik weet niet precies wat ze wel en niet meten). Het zou wat belastender voor het milieu zijn volgens sommigen maar daar zijn de meningen over verdeeld (fijnstof/roet/CO2/NOx uitstoot).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!