EGR 1.4 TDI UITSCHAKELEN

 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
De EGR klep in de 1.4 TDI CUS motor is een hele prima klep die niet snel stuk gaat, in tegenstelling tot de kleppen in de euro 5 motoren (1.2 TDI CFW en 1.6 TDI CAY).
Dus er is geen enkele reden om deze uit te schakelen, behalve dat de fijnstof uitstoot omhoog gaat. VW heeft in de EU6 (MQB) motoren geleerd van de ontwerpfouten in de EU 5 motoren en de EGR is gelukkig geen grote bron van zorgen meer.

Met respect gesproken maar ik vraag me af waarom je bepaalde uitspraken doet, terwijl je in een ander topic niet begrijpt waarom een uitgeschreven EGR klep nog steeds afgedopt dient te worden. Dan heb ik toch de indruk dat je niet het hele plaatje 100% begrijpt en dan is het niet verstandig om dergelijke uitspraken te doen als "hahaha, dus?"
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
De EGR klep in de 1.4 TDI CUS motor is een hele prima klep die niet snel stuk gaat, in tegenstelling tot de kleppen in de euro 5 motoren (1.2 TDI CFW en 1.6 TDI CAY).
Dus er is geen enkele reden om deze uit te schakelen, behalve dat de fijnstof uitstoot omhoog gaat. VW heeft in de EU6 (MQB) motoren geleerd van de ontwerpfouten in de EU 5 motoren en de EGR is gelukkig geen grote bron van zorgen meer.

Met respect gesproken maar ik vraag me af waarom je bepaalde uitspraken doet, terwijl je in een ander topic niet begrijpt waarom een uitgeschreven EGR klep nog steeds afgedopt dient te worden. Dan heb ik toch de indruk dat je niet het hele plaatje 100% begrijpt en dan is het niet verstandig om dergelijke uitspraken te doen als "hahaha, dus?"
Ik begrijp meer dan zat.
Alleen niet dat iedereen altijd loopt te schreeuwen dat ie ook afgedopt moet worden ook als ie al word uitgeschreven..
Stekkertje los en klaar
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
Ik begrijp meer dan zat.
Alleen niet dat iedereen altijd loopt te schreeuwen dat ie ook afgedopt moet worden ook als ie al word uitgeschreven..
Stekkertje los en klaar
Blijkbaar snap je het dan toch niet helemaal.
Joosspekloos heeft het aan het goede eind.
Indien de klep niet 100%afsluit en niet is afgedopt dan blijf je uitlaat gassen in je motor krijgen.
Dit veroorzaakt soms geen maar soms wel oorzaken, slecht aanslaan, slecht/onregelmatig stationair.
 
Blijkbaar snap je het dan toch niet helemaal.
Joosspekloos heeft het aan het goede eind.
Indien de klep niet 100%afsluit en niet is afgedopt dan blijf je uitlaat gassen in je motor krijgen.
Dit veroorzaakt soms geen maar soms wel oorzaken, slecht aanslaan, slecht/onregelmatig stationair.
Leg mij dan eens uit waarom tuningbedrijven erg uitschrijven???en het stekkertje loshalen...praten we niet over afdoppen
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
Ik denk dat dit te maken heeft met kosten.
Een goed werkend Egr systeem uitschrijven zou probleemloos moeten werken(dus dicht gezet worden).

Maar de meeste mensen gaan pas uitschrijven indien er problemen met de EGR zijn, indien die dan niet juist meer werkt kan die dus open blijven staan.

Afdoppen is +- 1 uur werk dus dan word het geheel 100€ duurder, dus gaan mensen toch weer opzoek naar de goedkoopste.
 
Ik heb een andere (oprechte) vraag. Waarom zou je het stekkertje loshalen?
Dan komt er alleen maar rommel in de stekker en in de klep aansluting. Als ie softwarematig toch uit staat, dan is dat toch helemaal niet nodig. Sterker nog, als er iets mis gaat is het alleen maar lastiger te diagnostiseren omdat je niet de positie van de klep kunt zien.
Als je dan toch de klep dood wilt maken zou ik eerder de vacuum slang eraf trekken.
 
Ik heb een andere (oprechte) vraag. Waarom zou je het stekkertje loshalen?
Dan komt er alleen maar rommel in de stekker en in de klep aansluting. Als ie softwarematig toch uit staat, dan is dat toch helemaal niet nodig. Sterker nog, als er iets mis gaat is het alleen maar lastiger te diagnostiseren omdat je niet de positie van de klep kunt zien.
Als je dan toch de klep dood wilt maken zou ik eerder de vacuum slang eraf trekken.
Dat moet je aan al die tuningbedrijven vragen..ik begrijp er toch niks van
(Jou woorden)
 
Laatst bewerkt:
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!