Laatst kreeg ik ineens een geel check engine light op het dashboard. Ik reed iets van 100K/h iets van 40min lang dus niet iets vreemds. Ik had de code gecleared, maar een paar dagen later kwam hij weer terug toen ik stil stond bij een stoplicht.
Weet iemand meer van deze foutcode af?
autoscan:
Is bank 1 een vaste plek? Bijvoorbeeld de 1e lambdasensor in het uitlaat spruitstuk? Met andere woorden kan ik aan deze fout zien welk van de 2 sensoren defect is, of is het de katalysator zelf?
Ik zag op youtube wat filmpjes dat men de sensoren schoonmaken met carburator cleaner. Is dat een optie? Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Weet iemand meer van deze foutcode af?
autoscan:
1 Fault Found:
6093 - Catalyst System; Bank 1
P0420 00 [237] - Efficiency Below Threshold
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 0 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
Engine RPM: 836.00 /min
Normed load value: 19.2 %
Vehicle speed: 8 km/h
Coolant temperature: 86 °C
Intake air temperature: 20 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 13.507 V
Unlearning counter according OBD: 40
Test of catalytic converter: measured value-EFF_CAT_DIAG_OBD[1]: 1.140625
Cat. temperature: bank 1: 769.78751 °C
Engine RPM: 827 /min
Air mass: actual value:-MAF: 101.18 mg/stroke
Readiness: 0000 0000
Is bank 1 een vaste plek? Bijvoorbeeld de 1e lambdasensor in het uitlaat spruitstuk? Met andere woorden kan ik aan deze fout zien welk van de 2 sensoren defect is, of is het de katalysator zelf?
Ik zag op youtube wat filmpjes dat men de sensoren schoonmaken met carburator cleaner. Is dat een optie? Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Volkswagen
6R