Effect carbon (grotere) luchtaanvoer buis

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Forummers,

Misschien dat jullie mij wat meer kunnen vertellen over het volgende; Wat zijn nou de effecten van zo'n grote luchtaanvoer buis. Ligt voor de hand dat de motor meer lucht kan krijgen wanneer deze dat zou willen, maar merk je er op performance nog iets van? Uit waarden op de site blijkt al wel hoe groter de cilinderinhoud hoe meer voordeel je kan behalen.

Waarden:
1.2 TSI - niet benoemd, wel leverbaar
1.4 TSI (oude GTI) - +3Kw/6Nm
2.0 TSI (WRC) - +9Kw/12NM

Kortom zou je er echt wat aan hebben of ziet het er alleen leuk uit in het motorruim voor 129 - 200euro. Of zou er ook nog een verbruiksvoordeel zijn?

polo_gti_upgrade.jpg
polo_gti_upgrade_2 (1).jpg
polo_gti_upgrade_2.jpg

Link: http://www.ebay.de/itm/Carbon-Luftf...293256?hash=item3d1dc28888:g:1nsAAOSwGIRXYl3w
 
De motor probeert altijd een een exacte verhouding peut:lucht te verkrijgen. Dus als er meer lucht is, zal de ECU meer brandstof inspuiten om dezelfde verhouding te verkrijgen. De vraag is waar de echte bottleneck in de luchtaanvoer zit. Is dat niet eerder het luchtfilter?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!