Eerste servicebeurt Volkswagen Polo AW

Hoi polo liefhebbers,

In mei heb ik mijn eerste servicebeurt voor de polo.

Bij de volkswagendealer kost dat maar liefst 330 euro. Naar mijn inzien een belachelijke prijs maar indien die niet dealer word onderhouden vervalt de mobiliteitsgarantie.

Nu heb ik ze zover gekregen dat ik zelf al olie op voorraad had. Dat scheelt mij meer dan de helft! De nieuwe prijs voor de servicebeurt is nu 150 euro.

Echter heb ik helemaal geen olie op voorraad maar ik weet (denk ik) welke ik moet hebben. Iemand ervaring met onderstaande olie of raden jullie andere aan? Naar mijn mening is Castrol wel 1 van de betere merken onder de motorolie.

https://www.auto-onderdelen24.nl/castrol/13867034

150 + 50 euro voor 5L olie maakt 200, wat ze dan met die andere 130 euro doen mag je zelf verzinnen. ;)
 
Volkswagen  Polo  1.0TSI 
Ik snap echt niet dat die dealer dat accepteert hoor... is een beetje hetzelfde als je eigen vlees meenemen als je uit eten gaat, en het daar voor 4 euro klaar laat maken zodat je rekening niet zo hoog is.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Ja, dat schijnt de eerste long life onderhoud oftewel grote beurt zijn. Bij mij dus 30.000 km wie ik bijna bereikt hebt.

Het grappige is, vallei auto groep accepteerde het niet wanneer ik mijn eigen olie mee neem. Bij Dago lukt het blijkbaar wel. Ze hadden er zelfs een optie voor waarbij hun konden aanvinken dat je eigen olie had??? Maar die optie werkte niet dus ging ze een offerte voor me maken wat uitkwam op 150 euro in totaal.

De olie 0W20 van Castrol is dus wel goed of hebben jullie daar geen ervaring mee?

@GoodMouse dat is inderdaad de normale prijs. Heb 3 dealers gebeld en bij allen kwamen ze uit op 330 euro.
 
Volkswagen  Polo  1.0TSI 
Bij Vallei autogroep zeiden ze zelfs dat mijn mobiliteitsgarantie kan vervallen.

Bij Dago is het blijkbaar doodnormaal als je zelf nog olie hebt. Moest wel 'long life' olie zijn maar goed.

Wel vreemd dat is een flink prijs verschil..
 
Volkswagen  Polo  1.0TSI 
Bij Vallei autogroep zeiden ze zelfs dat mijn mobiliteitsgarantie kan vervallen.

Bij Dago is het blijkbaar doodnormaal als je zelf nog olie hebt. Moest wel 'long life' olie zijn maar goed.

Wel vreemd dat is een flink prijs verschil..
Ik zou m echt gewoon bij hun laten onderhouden.
Garantie is toch wel belangrijk.
Het is geen Toyota met een eeuwig leven.
;););)
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Ja het is heel veel geld, maar als je nu al ga bezuinigen op je onderhoud en wordt het nog wat als je garantie is afgelopen.
Ik geloof niet dat indien er over een jaar iets met je motor is, dat de importeur zomaar garantie geeft.
Als hun een notitie maken dat je de 1e beurt zelf olie heb gedaan vervalt gelijk je recht op garantie.

Dat je na de garantieperiode zelf onderhoud doet is jouw keuze, maar in de garantie gewoon ogendicht en aftikken.


Ík werk bij Volvo en die zijn makkelijker met garantie dan VW maar indien er motorschade is kijken ze de historie van de auto terug, als daaruit blijkt dat je te laat voor je beurt bent gekomen vervalt zoizo de coulance.

In mijn periode bij Skoda was de garantie altijd een gedoe, je moest uitleggen waarom het vervangen moest worden met bewijs ect
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Ik ga me oogjes dichtknijpen en de 330 euro netjes betalen. Wil niet achteraf gedoe krijgen omdat ik eigen olie heb meegenomen. Zoiets kan je wellicht beter doen na een aantal jaren als alle garanties inderdaad toch al zijn verlopen.
 
Volkswagen  Polo  1.0TSI 
In dit geval gaat het dus om de mobiliteitsgarantie.

Of het ooit van pas gaat komen weet ik niet maar ik ben er over eens dat ik het gewoon netjes dealer laat onderhouden en niet zelf ga lopen prutsen. :)
 
Volkswagen  Polo  1.0TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!