Eerste grote onderhoud, nieuwe dealer (in Zuid-Limburg?)

Hallo Big Grin

In februari staat mijn eerste en tevens grote onderhoudsbeurt gepland (km-stand: 69.XXX).
Ik heb mijn auto 150km verderop gekocht bij een VW/Audi dealer. Ik vind het jammer dat ik daar niet mijn onderhoud kan laten doen, want dit is natuurlijk iets te ver weg.

Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar een nieuwe dealer. Hebben jullie wat tips voor mij? Moet het persé een VW dealer zijn? Is misschien wel slim dacht ik zo. Van de andere kant misschien iets té prijzig.
Heeft iemand tips voor een goede (VW?) dealer in Zuid-Limburg? Iemand die misschien woonachtig is in deze regio? Dit is namelijk mijn eerste auto en ik ben helemaal niet bekend met dealers in deze regio, en eigenlijk dealers in het algemeen; officiële dealer of lokale dealer..

Thnx alvast.
 
Wealer Heerlen of Sittard, Ploemen Meerssen. Beide goed, bij allebei nieuwe auto gekocht en in onderhoud geweest. Peroneel Heerlen iets vriendelijker dan in Sittard, maar wel kundig. Ploemen Meerssen geen problemen mee gehad, altijd goed opgelost.
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
Cardon & Verwijlen in Echt ook goede ervaringen mee, erkend VW service punt. Hebben geen showroom maar is dus echt alleen op service gericht.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Volgens mij ( weet het niet zeker ) staan de prijzen voor een beurt op de site van vw nederland, en ik dacht ook op de site van Wealer @VWAlexander

@heugt uit welke buurt kom jij ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
Mijn vader denkt ook zoiets 500-600 euro.
Ik heb echter nog een paar aandachtspunten die ik erbij ga vermelden:
1. Erg snel weer olie bijvullen, lekkage?
2. Lamellen in middelste kachelrooster zitten los. Het kachelrooster zelf zit ook iets dieper in verhouding met het frontplaatje, misschien kan hier op een simpele manier iets aan gedaan worden, er moet niet teveel tijd in gaan steken.

Dus dan zal het misschien nog duurder worden o_O
 
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het een grote beurt is.. Ik had bij de aflevering te horen gekregen bij 75.XXX km of februari 2016 is een onderhoudsbeurt nodig. Maar wat voor een..

Misschien morgen maar even voor de zekerheid bellen naar waar ik hem gekocht heb.
Best irritant trouwens dat het een Pools onderhoudsboekje is, maar dat komt omdat de dealer hem waarschijnlijk geïmporteerd heeft vanuit Polen.

Hier zie je een beurt van 24.XXX en 45.XXX, bij de aflevering heeft hij nog een kleine beurt gedaan maar dit staat er niet in.


 
Zo te zien is jouw auto twee keer in onderhoud geweest bij Frank Aarts hier in Wijchen. Dat is geen dealer, ook geen servicedealer meer. Hij importeert veel (jonge) auto's uit Duitsland en Belgie en kennelijk ook uit Polen.

Ooit begonnen als verkoper bij VW-Audi-dealer Fons van Oers hier in Wijchen, die in 2006 failliet ging, toen de importeur Pon van de kleinere dealers af wilde en alleen nog maar dealers in grote glaspaleizen (met een gescheiden ruimte voor Audi en VW) wilde. Even heeft Fons van Oers als servicedealer mogen optreden, maar ging toen al snel failliet. Frank Aarts heeft toen het servicedealerschap nog een paar jaar gehad omdat hij de failliete boedel voortzette, maar hem werd het servicedealerschap na een paar jaar ook ontnomen. Ook hij ging toen na een paar jaar failliet, nadat hij dus een paar jaar geprobeerd had om te lijken op een echte VW-Audi dealer (met bijna echt lijkende logo's en stempels, zoals er in jouw Poolse serviceboekje staan en hij verliet het pand dat nog van Fons van Oers was en ging in het pand ernaast verder als niet-erkende dealer, die de auto's volgens VW-Audi-voorschriften onderhield. Na een paar jaar ging ook dat niet meer en nu verhuurt hij de werkplaats aan James Auto Service. Frank Aarts verkoopt nu nog alleen gebruikte (vrijwel allemaal geimporteerde) Audis en VWs. Volgens mij geldt hetzelfde verhaal ook voor Ploemen in Meerssen. Ook die is geen servicedealer meer.

Omdat jij een auto hebt die een aantal beurten van een niet-dealer (Frank Aarts) heeft gehad, moet je niet meer rekenen op enige coulance bij een defect aan je auto van Pon, de importeur. En in dat geval zou ik dus ook niet meer naar een officiele VW-dealer gaan. Die rekenen namelijk de hoofdprijs voor een beurt. Bosch Car service is vaak net zo goed, ook echt gerenommeerd en zeker zo kundig bij elektrische problemen.

En .... een Nederlands serviceplan zou ik niet kopen, hoewel dat bij de VW-dealer gewoon te krijgen is. Downloaden om te vergelijken is natuurlijk prima. Alleen jouw eigen serviceplan met de ingeplakte sticker en de stempels van de onderhoudsbeurten gaat bij een ingevoerde auto enige zekerheid geven over de juistheid van de kilometerstand. Er wordt heel wat afgeknoeid bij import met die kilometerstanden, ondanks onze nationale Autopas. Dus ik zou het niet nog ingewikkelder maken met een eigen boekje.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander en heugt
Zo te zien is jouw auto twee keer in onderhoud geweest bij Frank Aarts hier in Wijchen. Dat is geen dealer, ook geen servicedealer meer. Hij importeert veel (jonge) auto's uit Duitsland en Belgie en kennelijk ook uit Polen.

Ooit begonnen als verkoper bij VW-Audi-dealer Fons van Oers hier in Wijchen, die in 2006 failliet ging, toen de importeur Pon van de kleinere dealers af wilde en alleen nog maar dealers in grote glaspaleizen (met een gescheiden ruimte voor Audi en VW) wilde. Even heeft Fons van Oers als servicedealer mogen optreden, maar ging toen al snel failliet. Frank Aarts heeft toen het servicedealerschap nog een paar jaar gehad omdat hij de failliete boedel voortzette, maar hem werd het servicedealerschap na een paar jaar ook ontnomen. Ook hij ging toen na een paar jaar failliet, nadat hij dus een paar jaar geprobeerd had om te lijken op een echte VW-Audi dealer (met bijna echt lijkende logo's en stempels, zoals er in jouw Poolse serviceboekje staan en hij verliet het pand dat nog van Fons van Oers was en ging in het pand ernaast verder als niet-erkende dealer, die de auto's volgens VW-Audi-voorschriften onderhield. Na een paar jaar ging ook dat niet meer en nu verhuurt hij de werkplaats aan James Auto Service. Frank Aarts verkoopt nu nog alleen gebruikte (vrijwel allemaal geimporteerde) Audis en VWs. Volgens mij geldt hetzelfde verhaal ook voor Ploemen in Meerssen. Ook die is geen servicedealer meer.

Omdat jij een auto hebt die een aantal beurten van een niet-dealer (Frank Aarts) heeft gehad, moet je niet meer rekenen op enige coulance bij een defect aan je auto van Pon, de importeur. En in dat geval zou ik dus ook niet meer naar een officiele VW-dealer gaan. Die rekenen namelijk de hoofdprijs voor een beurt. Bosch Car service is vaak net zo goed, ook echt gerenommeerd en zeker zo kundig bij elektrische problemen.

En .... een Nederlands serviceplan zou ik niet kopen, hoewel dat bij de VW-dealer gewoon te krijgen is. Alleen jouw eigen serviceplan met de ingeplakte sticker en de stempels van de onderhoudsbeurten gaat bij een ingevoerde auto enige zekerheid geven over de juistheid van de kilometerstand. Er wordt heel wat afgeknoeid bij import met die kilometerstanden, ondanks onze nationale Autopas. Dus ik zou het niet nog ingewikkelder maken met een eigen boekje.
Wow bedankt voor je verhaal man.
Daar zit inderdaad wat in. Ik heb me nog eens bedacht en volgens mij kan ik dan beter naar Ploemen in Meerssen gaan. Het is inderdaad wat je zegt, de officiële erkende VW dealer is vaak ook duurder. Vooral in mijn geval, omdat Frank Aarts dus blijkbaar geen erkende dealer was in de tijd van de onderhoudsbeurten aan mijn Polo, en ik dus niet meer hoef te rekenen op enige coulance.
Ploemen (en Frank Aarts vóór de tijd van mijn Polo) zijn dus erkende dealers zijn geweest. Ploemen bestaat nog en is wel nog altijd gespecialiseerd in VW etc. Dus dan lijkt Ploemen mij een mooie optie hier in de buurt.
Wat je zegt met serviceplan en eigen boekje was ik sowieso niet van plan.
 
Ploemen Meerssen, is helemaal niet verkeerd hoor. Ik heb er toender tijd een nieuwe 9n en een nieuwe 9n3 gekocht. Ze zijn toen failliet gegaan, maar doorgestart.
Niet meer als officiele dealer maar volgens mij als service punt gespecialiceerd in vw.
Dus ik denk id dat de tarieven beter zijn dan bij Wealer.
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!