eddyfr :: 2013 Volkswagen Polo R WRC street edition

Dit topic wordt steeds leuker :lol: Big Grin +1

Hehe vandaag de remmen aangepakt + brandstofpomp. Volgende week intercooler want een beetje te weinig tijd en volgende week hebk verlof dus Stick Out Tongue

LJc.jpg

KJc.jpg

JJc.jpg

GJc.jpg

FJc.jpg

HJc.jpg


links is APR, rechts originele. Achteraan ook tarox blokjes gemonteerd. De originele blokken gaan nogal rap dood op gegroevde schijven.
 
Voila de intercooler zit erop. Was wel een hele karwei:

SJc.jpg

RJc.jpg

QJc.jpg

PJc.jpg


Ik heb momenteel wel een probleempje met de uitlaat: niet 100% gasdicht op stuk waar de versmalling van 3" naar 2.5" is. En moet volledig dicht voor de remap op de weg (sonde vanachter in de uitlaat). Ik weet momenteel niet goed wat mee aan te vangen en wil eigenlijk de middendemper volledig weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er netjes uit allemaal laat je hem stage 2 chippen?

Stage 1,5 :) De remap zal gebaseerd zijn op bestaande edition 30 met ongeveer dezelfde aanpassingen. Moet zeggen, er is wel duidelijk verschil tussen volledig standaard en nu met de downpipe, brandstofpomp en aangepaste DV. Hij gaat er gewoon als een speer vandoor, driveability dik in orde. Ik rij trouwens gestaag weg van een stock leon 1p cupra R :shock: wat ik niet had verwacht. En een nieuwe fiesta ST is echt een lachertje... Terwijl dat eigenlijk de directe hot hatch concurrent is. Maar ik ben vooral zeer zwaar onder de indruk van de tarox remmen. Deze remsetup op een polo is gewoonweg fenomenaal. Je voelt wel dat de gegroevde schijven een soort zoemend geluid maken bij harder remmen, maar dat werkt niet storend en voelt juist heel goed en solide aan.

Die edition 30 heeft nog altijd niet op de rollenbank gestaan, maar het geschatte vermogen is 330pk. Enkele oude foto's:

WJc.jpg

VJc.jpg

TJc.jpg
 
Zijn ook een pak lichter dan de originele :):)

Verlagen gaat zeker nog gebeuren. Wss een koni of bilstein maar moet eerst de uitlaat in orde krijgen.

De ophanging doe ik eerlijk gezegd niet voor het verlagen, eerder om gewoon wat strakker op de baan te liggen. Je voelt gewoon dat de originele ophanging niet stijf genoeg is als de tarox remmen hun kunnen tonen. Als je alles dicht gooit weet je niet wat je meemaakt ;) Gewoon te zot voor woorden, dag en nacht verschil met origineel want deze blijven bijten. Stopkracht met overschot, precies wat ik moest hebben!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!