eddyfr :: 2013 Volkswagen Polo R WRC street edition

oké vet. Werkt deze ook met iPhone ? en waar koop je zoiets ?

Ebay,... De mijne in der tijd gekocht bij celtemp-services.nl. Er zijn nu wel kleinere bluetooth exemplaren beschikbaar dan diegene die ik heb. Ik gebruik Torque voor android.

Heb ergens idd gelezen dat de betere app op iphone geen bluetooth dongles ondersteund. Originele plaats van de obd poort in de polo is wel niet ideaal voor een grote dongle.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voila eerste modificatie is een feit: de catch can. Ben eigelijk op zoek naar zwarte gaas om rond de slangen te doen. klemmen mss terug OEM zetten, de blauwe hier op de foto zijn versterkte.

6z6079.jpg

20i1wz.jpg
 
Duidelijk, hier heb ik wat aan ;) wat wordt de volgende update?

Ook nog een mooie: Wat vangt hij op :) CTS Turbo Catch Can Draining - YouTube

Volgende update zal de intercooler of uitlaat zijn. Vandaag op de brug de downpipe eens bekeken en zal niet simpel zijn om die eronder uit te krijgen. Dus ik heb eerder de neiging om voor een downpipe met sportkat te gaan om zo door de keuring te geraken (telkens niet hoef te wisselen). Catback ziet erop zich prima uit, die originele downpipe manmanman wat is dat voor iets... Rest van de intercoolerbuizen zijn wel deftig, geen afgeplatte plastieke rommel ofzo. Intake is zeer goed, grote filterbak en mooie zwarte buis naar turbo, daar moet niet veel aan veranderd worden.
 
Wat voor motorisatie is de Seat waar je dagelijks mee rijdt? Heb je er ook modificaties aan gedaan? :)
Wat was voor jou doorslaggevend om voor de WRC variant te gaan en bv niet voor de GTI? Big Grin


De ibiza is een fr van 2007 met motorcode BLT. Modificaties, teveel om op te noemen :) kort samengevat: vb hybride turbo, dsd fmic, forge kit en egr delete, r783 verstuivers, 312mm tt remmen, volledige milltek, remap door vvt.

2ii7s4x.jpg

2rmbp5w.jpg

191d00.jpg


Doorslaggevend: heel simpel de motor Big Grin
 
In jou Fr zit een 1.8T of ben ik fout?
Op welke waardes ben je uitgekomen ? Das al een heel knap autootje en je gaat er nog een dikkere bouwen Big Grin

Das duidelijk. Je hebt idd veel meer mogelijkheden met een 2 liter dan met kleinere blokjes... plus de sound enz is allemaal dat beter.
Ben het internet af ah speuren om te kijken wat binnen de mogelijkheden ligt (lees niet TE duur qua aankoopprijs als upgrades) en wat je er allemaal mee kan. Ben nog jong dus in de komende jaren staan er nog andere grote uitgaven op de planning (huren, bouwen,...). Wil eigenlijk auto met hoge fun factor en toch iets unieks wat zowel voor dagelijks gebruik goed is als op het circuit.
Bovendien natuurlijk niet de hoofdsponsor zijn vd belgische staat... :)
 
In jou Fr zit een 1.8T of ben ik fout?
Op welke waardes ben je uitgekomen ? Das al een heel knap autootje en je gaat er nog een dikkere bouwen Big Grin

Das duidelijk. Je hebt idd veel meer mogelijkheden met een 2 liter dan met kleinere blokjes... plus de sound enz is allemaal dat beter.
Ben het internet af ah speuren om te kijken wat binnen de mogelijkheden ligt (lees niet TE duur qua aankoopprijs als upgrades) en wat je er allemaal mee kan. Ben nog jong dus in de komende jaren staan er nog andere grote uitgaven op de planning (huren, bouwen,...). Wil eigenlijk auto met hoge fun factor en toch iets unieks wat zowel voor dagelijks gebruik goed is als op het circuit.
Bovendien natuurlijk niet de hoofdsponsor zijn vd belgische staat... :)

Is een 1.9 tdi pompverstuiver. Qua sound moet de tdi niet onderdoen voor een 4 cilinder benzine :lol:. Milltek heeft maar 1 einddemper dus dat ding blaast gelijk zot. Zit zo rond de 200pk en 420Nm rookvrij. Motor draait ook 230pk maar dan is het stoomboot :mrgreen:Turbo is te klein en EMP loopt te hoog op. CDL motor schept wel mogelijkheden idd, maat van mij heeft een golf gti ed 30 met alles erop en eraan (wavetrac differential etc). Dat ding is sneller dan stock audi r8 v8. Was op zoek naar een naar een edition 30 of 35 maar dan de WRC gezien en direct verkocht.

Trouwens nog een doorslaggevende factor: WRC was nieuw met 22km op de klok (naar de keuring en terug).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is een 1.9 tdi pompverstuiver. Qua sound moet de tdi niet onderdoen voor een 4 cilinder benzine :lol:. Milltek heeft maar 1 einddemper dus dat ding blaast gelijk zot. Zit zo rond de 200pk en 420Nm rookvrij. Motor draait ook 230pk maar dan is het stoomboot :mrgreen:Turbo is te klein en EMP loopt te hoog op. CDL motor schept wel mogelijkheden idd, maat van mij heeft een golf gti ed 30 met alles erop en eraan (wavetrac differential etc). Dat ding is sneller dan stock audi r8 v8. Was op zoek naar een naar een edition 30 of 35 maar dan de WRC gezien en direct verkocht.

Trouwens nog een doorslaggevende factor: WRC was nieuw met 22km op de klok (naar de keuring en terug).

mooie waardes! ;) Geluid vind ik belangrijks maar ook performance. Mag ook wel een wolf in schaapskleren zijn. Mensen het gewoon niet vermoeden van een bepaald type wagen. Denk wel dat dit vaak zal voorhebben met jouw Fr.
Als ik met die van mij eens doortrek durft er wel een aardig wolkje uit te komen Stick Out Tongue Achja, TDI no smoke, no fun Big Grin
Die ED30 zijn idd heel goed te chippen, met een simpele stage 1 al over de 300 pk. Dat halen ze met een Golf 6 GTI er nog niet uit na een stage 2... Alleen spijtig dat een goede moeilijke te vinden is (km stand,...).

En vind je het niet erg dat het een handbak is of toch liever DSG?
Denk ook wel dat de WRC goed rijdt. 220 pk is zo een kleine wagen.... Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!