E5 bijna 2 euro per liter...

Ben meestal rond de €60,- kwijt voor een tankbeurt 98. Maar dan past er ook geen 43 liter in.. rijd m nooit volledig leeg.
Hij was nu inderdaad wel erg leeg maar ik heb de gewoonte om alleen bij de BP bij mij om de hoek te tanken dus had uiteindelijk nog maar 10km rijbereik over..

Waarom zou je met een relatief laag vermogen motorblok 98 tanken?
Voor een atmosferische motor met een laag vermogen heeft het weinig tot geen nut.. wellicht dat hij iets soepeler draait maar that's it. (het blijft ook langer 'houdbaar')

Ga je echter tunen dan heeft het zeker nut om er wat pk's uit te toveren..
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
ik snap het niet de prijs van 95 blijft niet hangen op 1,40 dus waarom roepen mensen hier misschien moet ik maar van 98 naar 95 gaan... in verhouding betaal je nog steeds die 10/11 cent meer als je bij 98 blijft tenopzichte van 95... wat maakt nu dan opeens iemand doen beslissen om naar 95 terug te gaan? om die 4 euro per tank in je zak te steken opeens?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
ik snap het niet de prijs van 95 blijft niet hangen op 1,40 dus waarom roepen mensen hier misschien moet ik maar van 98 naar 95 gaan... in verhouding betaal je nog steeds die 10/11 cent meer als je bij 98 blijft tenopzichte van 95... wat maakt nu dan opeens iemand doen beslissen om naar 95 terug te gaan? om die 4 euro per tank in je zak te steken opeens?
Omdat het voor 99% van de gemiddelde bestuurders hier geen enkele nut heeft. Ook die 10 pk extra merk je niks van...
Zie bijvoorbeeld hier:

Ik zou je als tip geven stop die 4 euro per tank lekker in je zak en na 100 tankbeurten geef die 400 euro uit aan extra onderhoud van je auto wat je normaal niet zou doen. Daar heb je meer aan.
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Omdat het voor 99% van de gemiddelde bestuurders hier geen enkele nut heeft. Ook die 10 pk extra merk je niks van...
Zie bijvoorbeeld hier:

Ik zou je als tip geven stop die 4 euro per tank lekker in je zak en na 100 tankbeurten geef die 400 euro uit aan extra onderhoud van je auto wat je normaal niet zou doen. Daar heb je meer aan.
Ik doe het niet zozeer voor de performance boost maar meer om de interne vervuiling tegen te gaan/te verminderen.
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD
Omdat het voor 99% van de gemiddelde bestuurders hier geen enkele nut heeft. Ook die 10 pk extra merk je niks van...
Zie bijvoorbeeld hier:

Ik zou je als tip geven stop die 4 euro per tank lekker in je zak en na 100 tankbeurten geef die 400 euro uit aan extra onderhoud van je auto wat je normaal niet zou doen. Daar heb je meer aan.
oke nou ik doe lekker en 98 en die 400 euro of meer die nodig is voor onderhoud hoor maakt me echt niet uit. die PK's boeien niet. koppel wel. heb de verschillen gezien op de bank met 95 en 98 en hoe meer vermogen je hebt hoe duidelijker je het merkt met rijden
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!