E5 bijna 2 euro per liter...

Binnenkort maar naar mijn schoonfamilie in de buurt van Essen België. Daar was ik 3 weken geleden 1,40€ kwijt voor E5
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Gisteren bij Lukoil E98 getankt. 1,85 per liter. In Duitsland is het ook al niet veel goedkoper meer. Het beste kun je idd nog in België tanken...als je de mazzel hebt dat je daar met enige regelmaat komt...
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Eergisteren in Duitsland €1,50 voor n litertje E98. Viel me nog mee. Tussen de 1,40 en 1,50 is redelijk normaal. Met Corona soms kunnen genieten van 1,28 de liter, dan tank je met een glimlach :)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Betaal al een aantal maanden zo rond €1,70 / €1,75 voor E5, weinig veranderd naar mijn idee. Ik tank nooit langs de snelweg, daar zou het wel eens de 2 euro kunnen gaan aantikken. Zeker nu met het vele thuiswerken en nog wel volledige reiskosten vergoeding heb ik niet het idee dat ik veel kwijt ben aan benzine.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Niet normaal meer! wat een prijzen voor een beetje brandstof. Naast de Polo heb ik nog een lease-auto, waarmee ik (of vriendin) ook privé mee mag rijden. Omdat ik nu thuis werk, neemt mijn vriendin de lease-auto mee naar haar werk. Polo staat meer stil, dan dat die rijdt. Tank met de Polo nu 1x per maand circa 30 liter BP RON98 á € 1,739 (onbemand).

Toen er nog geen corona was, was ik 1x per 2 weken bij een grote klant op de grens met Duitsland. Wat ik wel eens deed is 2 jerrycans meenemen en daar bij de AVIA vol gooien. Avia Super Plus. En geloof mij, er staan allemaal NL en iedereen heeft wel een jerrycan achterin de auto staan Stick Out Tongue Misschien moet dit maar weer eens gaan doen, behoorlijk verschil tov NL.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
We komen inderdaad akelig in de buurt van de all-time high uit oktober 2012

Prijs hoogterecords
Brandstof - Prijs - Datum
Euro95 - € 1,895 - 02-10-2012
Diesel - € 1,558 - 16-10-2012
LPG - € 0,946 - 01-01-2014

Van Euro 98/Super benzine is geen data bijgehouden, jammer, omdat sinds de komst van E10 dat voor velen een belangrijke brandstof geworden is.

Bron https://www.unitedconsumers.com/tanken/informatie/brandstofprijs-historie.asp
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Niet normaal meer! wat een prijzen voor een beetje brandstof. Naast de Polo heb ik nog een lease-auto, waarmee ik (of vriendin) ook privé mee mag rijden. Omdat ik nu thuis werk, neemt mijn vriendin de lease-auto mee naar haar werk. Polo staat meer stil, dan dat die rijdt. Tank met de Polo nu 1x per maand circa 30 liter BP RON98 á € 1,739 (onbemand).

Toen er nog geen corona was, was ik 1x per 2 weken bij een grote klant op de grens met Duitsland. Wat ik wel eens deed is 2 jerrycans meenemen en daar bij de AVIA vol gooien. Avia Super Plus. En geloof mij, er staan allemaal NL en iedereen heeft wel een jerrycan achterin de auto staan Stick Out Tongue Misschien moet dit maar weer eens gaan doen, behoorlijk verschil tov NL.

Nog nooit jerrycans gevuld. Geen idee of dit ook een nadelig effect op de brandstof zou kunnen hebben, als het langere tijd stilstaat. Bij bijvoorbeeld e10 hebben ze het wel eens over opslag temperatuur en houdbaarheid, en als het te lang in je auto stilstaat (getankt) dat dit een nadelig effect heeft. Dat het in tankstations bij lage temperaturen word opgeslagen. Vraag me af of dan jerrycans die een maand of langer bij een 25 graden opgeslagen zouden staan een nadelig effect op de kwaliteit / houdbaarheid van de brandstof hebben.

Geen kritiek op jouw methode overigens, zal veel in geld schelen!
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Nog nooit jerrycans gevuld. Geen idee of dit ook een nadelig effect op de brandstof zou kunnen hebben, als het langere tijd stilstaat. Bij bijvoorbeeld e10 hebben ze het wel eens over opslag temperatuur en houdbaarheid, en als het te lang in je auto stilstaat (getankt) dat dit een nadelig effect heeft. Dat het in tankstations bij lage temperaturen word opgeslagen. Vraag me af of dan jerrycans die een maand of langer bij een 25 graden opgeslagen zouden staan een nadelig effect op de kwaliteit / houdbaarheid van de brandstof hebben.

Geen kritiek op jouw methode overigens, zal veel in geld schelen!
Ze zeggen dat de kwaliteit bij E10 al bij 1 maand achteruit gaat. De E0 (e5) brandstof gaat veel langer mee, dit kan makkelijk 6 maanden in je tank zitten, bij een omgevingstemperatuur van 20 graden, aldus BP.

Ik nam altijd het aantal liters in de jerrycan mee, wat ook direct in de tank paste van de auto. Het is niet zo dat deze jerrycan weken in de schuur stond. Omdat ik dus 1x in de 2 weken bij de grens met Duitsland was, was dit prima te doen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!