Duitsland tanken de moeite waard ja/nee

Zelf was ik onlangs in Duitsland (omgeving Venlo) en gelijk RON98 (E5) getankt, maakte niets uit t.o.v. Nederland helaas.
Kameraad van mij woont daar en die rijdt zelf niet meer naar Duitsland om te tanken...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ik woon zelf nog voorbij Veenendaal (vanaf de A12 gezien) Ik rijd soms als ik spullen in Duitsland nodig heb wel even langs de Total in Kleve. De laatse keer was midden januari. Weet niet meer hoe veel goedkoper hij was. Zal ongeveer een 10 cent schelen met Nederland. Mits je dichtbij de grens woont, loont het niet om hiervoor naar Duitsland te rijden.
Ik gebruik de bemande Shell pomp in mijn dorp als leidraad voor de prijzen in de omgeving. De Shell in mijn dorp is op dit moment 1.78,9. Dit betekend vaak dat de benzine in omliggende dorpen goedkoper is. Al tank ik nooit bij andere merken dan Shell, maar dan in ieder geval niet in mijn dorp.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Scheelt ook nog al veel of je bij een pomp langs de snelweg gaat of in het dorp. Ik had laatst dat de Aral aan de snelweg toch zeker 20-30 cent duurder was dan een Aral in een dorp. Dus als je in Duitsland gaat tanken zoek dan ook een lokale pomp op. Enkel de grens overgaan is het vaak niet zo waard
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Als je aan de grens woont en op benzine rijdt, dan wel hoor! Zojuist ben ik met de motor in Duitsland geweest (Kleve/Wyler), daar was benzine zo'n 1.65, volgens mij 15-20ct/L goedkoper dan in NL?

Voor m'n motor niet interessant, die heeft geen brandstoftank... :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Ik woon zelf dicht bij de Duitse grens. Ik ging "vroeger" altijd netjes op en neer naar de Duitse tankstations om daar wat geld te sparen, sinds de accijnzen tijdelijk zijn verlaagd doe ik dat niet meer.

De prijs in het Nederlandse tankstation waar ik altijd ga tanken was zojuist 1.789 (E10). De prijs in het Duitse tankstation is op dit moment 1.739 (E10) of 1.799 (95, E5). Zelfs als het prijsverschil groter is moet ik 1 liter verbranden om bij het tankstation te komen en terug te rijden, het is er meestal redelijk druk, dus je staat tot 10 minuten te wachten totdat je kan tanken met een stationair draaiende motor. Voor de €2 die je spaart met goedkoper tanken, ben je dat bedrag al bijna weer kwijt aan de benzine om er te komen en dan leg je de benzine voor de stationair draaiende motor en niet te vergeten je tijd erop toe. En dan nog niet te spreken over het feit dat Duitsland dynamische prijzen heeft en de prijs makkelijk in je nadeel kan verspringen terwijl je in de rij staat te wachten. Tenzij je natuurlijk met 4 jerrycans op pad gaat, dan is het verschil iets groter maar imo loont zich dat ook niet. Als je in Duitsland E5 95 tankt haal je hoogstens je voordeel uit het kleine aantal extra kilometers ten opzichte van de E10.

Ik tank tegenwoordig lekker in Nederland. Bijna nooit wachten, ligt op de route naar mijn werk en zeker met de accijnskorting hoef je er op dit moment niet krom om te liggen.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Het is niet alleen dat, maar ook icm boodschappen doen scheelt het veel. Moet zeggen dat de prijzen nog steeds relatief gezien aardig wat scheelt tov nl prijzen. Waar je bij een “premium” tankstation kan tanken in dld kan je misschien voor een paar cent meer in nederland bij een raar onbemand tankstation tanken waar je ook weer je twijfels over kan hebben over de additieven etc
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Vanaf 1 juli dit jaar gaat de accijns weer geloof ik terug naar het voormalige (te) hoge nivo... Dan zal ik denk ik wel weer in DL gaan tanken. Dat deed ik vroeger in mijn passat met 70L tank ook, en dat scheelde enorm. Of het nu nog veel gaat schelen met de Polo vraag ik me af met 40L tank inhoud.
Maar ik heb nog een extra tank van 25L die ik mee kan nemen om ook de auto van mijn vrouw later bij te vullen... Dus op die manier zit ik al weer op 60L wat ik moet tanken. Als de accijns binnenkort weer ongeveer 15 a 20 cent omhoog gaat, dan kan het zeker de moeite waard zijn!
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!