DSG of Manual in polo 6r?

moeten ze er maar een regelen, heeft mijn dealer ook gedaan, die heeft een chauffeur gestuurd naar een dealer 200km verderop die er een had staan
ik heb gewoon gezegd géén auto te kopen waar ik niet in proefgereden heb
 
Ze willen het ook wel voor me regelen alleen dat willen ze meteen offerte maken waar enkel nog een handtekening onder moet ;)
Ze schijnen te moeten betalen voor het lenen van de auto bij PON dus willen wel al wat zekerheid hebben.
Helaas ben ik nog niet zover omdat het pas begin volgend jaar moet plaatsvinden.
 
BMW  1 serie  1.6 
Ze willen het ook wel voor me regelen alleen dat willen ze meteen offerte maken waar enkel nog een handtekening onder moet ;)
Ze schijnen te moeten betalen voor het lenen van de auto bij PON dus willen wel al wat zekerheid hebben.
Helaas ben ik nog niet zover omdat het pas begin volgend jaar moet plaatsvinden.

Hoop wel dat de koop dan niet bindend is met die handtekening, wat een geklooi zeg. Ik had gereden in een 1.2 TSI handbak en omdat ik toch de DSG automaat wou proberen kon ik in een Passat rijden.
 
Dus met andere woorden elk lid hier met GT of GTI heeft DSG?

Ik heb ook heel bewust de HANDBAK gekozen. Gewoon omdat ik weer wil schakelen in een wat sportievere auto. Lekker tussengas geven bijvoorbeeld. Ik heb jaren een DSG gehad in een Passat en Golf, en heb nu nog een busje met DSG staan. Prima, maar minder leuk.

En in ben vrij veel in de sneeuw onderweg, dan is een DSG met veel vermogen wat minder fijn omdat je wielspin hebt en dus vaststaat. Met een koppeling kan je toch beter doseren.
 
Ik heb ook heel bewust de HANDBAK gekozen. Gewoon omdat ik weer wil schakelen in een wat sportievere auto. Lekker tussengas geven bijvoorbeeld. Ik heb jaren een DSG gehad in een Passat en Golf, en heb nu nog een busje met DSG staan. Prima, maar minder leuk.

En in ben vrij veel in de sneeuw onderweg, dan is een DSG met veel vermogen wat minder fijn omdat je wielspin hebt en dus vaststaat. Met een koppeling kan je toch beter doseren.

DSG in M zetten, dan 2de versnelling en geen gas geven, als het goed is "kruipt" de auto nu vooruit en kom je los. Eventueel naar de 2 opschakelen helpt (dus zonder gas te geven).
 
Pff winter is alweer tijdje terug, geen idee of ik nu wel of niet naar de 2 ging maar volgens mij kan je zodra je rolt al naar de 2. Vastzitten in de sneeuw is met dsg haast onmogelijk. Toen ik de auto net een dag had lag er 10cm sneeuw en zat ik vast toen ik een drempeltje op wou, door de anti-slip kom je niet vooruit en met uitzetten slip je door. Wanneer je de auto gewoon in de 1 zet en voet van de rem haalt rolt de auto automatisch. Op den duur rol je hard genoeg en kan je, nog steeds zonder gas bij te geven naar de 2 opschakelen en vanaf de 2 kan je beginnen met gas geven zonder slippen.
 
Ok want werd mij gister verteld dat je beter een riem kunt hebben dan een ketting motor

Mwa "normaal" is het zo dat je beter een ketting motor kan hebben ipv een riem, een riem moet namelijk "normaal" vervangen worden om de X aantal jaar of X tientalduizend km's dus bespaar je op onderhoud. Echter heeft VW de laatste jaren veel problemen gehad met de 1.2 en 1.4 TSI motoren die kettingaandrijving hadden. Deze waren namelijk zo slecht dat ze oprekten en je hierdoor lawaai uit de motor kreeg en zelfs motormanagement storingen. De meeste zijn ondertussen vervangen onder garantie en een heleboel die er net buiten vielen (aangezien VW maar 2 jaar garantie geeft en als je er een week buiten zit wordt je al keihard genaaid).

Maar tegenwoordig hoeven veel riemmen ook al niet meer vervangen te worden zoals bij het motorblok van de BlueGT, scheelt dus weer!
 
Pff winter is alweer tijdje terug, geen idee of ik nu wel of niet naar de 2 ging maar volgens mij kan je zodra je rolt al naar de 2. Vastzitten in de sneeuw is met dsg haast onmogelijk. Toen ik de auto net een dag had lag er 10cm sneeuw en zat ik vast toen ik een drempeltje op wou, door de anti-slip kom je niet vooruit en met uitzetten slip je door. Wanneer je de auto gewoon in de 1 zet en voet van de rem haalt rolt de auto automatisch. Op den duur rol je hard genoeg en kan je, nog steeds zonder gas bij te geven naar de 2 opschakelen en vanaf de 2 kan je beginnen met gas geven zonder slippen.

Bij mijn Passat werk dit in ieder geval niet. Je kan niet naar z'n twee als je stilstaat. Met 10cm sneeuw is dat vast niet zo'n probleem, maar ik sta vrij regelmatig in meer dan een halve meter sneeuw. Dan werkt de rem loslaten en later rollen echt niet meer. ;) Dan sta je dus gewoon vast, en als je voorzichtig gas gaat geven graaft de auto zichzelf helemaal in.

Met een koppeling kan je de auto voorzichtig "heen en weer schommelen todat hij los is, vandaar dat ik weer voor een handbak gekozen heb.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!