DSG of Manual in polo 6r?

Polobm6r

Bekend lid
1,797
749
132
Ik ben een beetje aan het rond kijken naar een nieuwe auto en misschien wel weer een Polo wie weet wel een GT/GTI. Maar dan vraag ik me af wat te nemen DSG of Manual???Wat zijn jullie ervaringen hier mee?? GTi is alleen DSG maar GT kun je kiezen tussen beide en is ook wel een rap autotje.
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
Mijn ervarig is dat je met de handbak wat meer verneemt dat er een turbo aanboord is ( de boost bij een bepaalde toerental )
Dat heeft de dsg niet, hier is de boost gelijkmatiger verdeeld over het complete toeren berijk.
Nu ik over ben van de handbak naar de DSG kan ik niet anders zeggen van wat een lekker/goede bak de DSG!!
Maar net als wat gewoonjan zegt gewoon xtje proef ritje aan vragen.
 
Ik heb afgelopen zaterdag proef gereden in een GTI en een GT de GTI met natuurlijk de DSG en de GT met een hand bak. Moet zeggen dat ik de DSG wel fijn vond rijden.Maarja de GTI is natuurlijk een zeer rap wagentje maar zal het net zo rijden in de Polo GT?
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
Pfffff... daar vraag je wat!
Ik heb nooit gereden in een 6R GTI, maar wel met een 6R GT met dsg en dat was echt verbazend snel, vooral in vergelijking met de BM ;)
Dus anders nog eens een proefrit regelen in alle 3 de varianten op dezelfde dag?


Btw, uit nieuwsgierigheid, hoe vond jij de remmen van de GTI/GT? Ik zat samen met Donatello met onze neuzen op het dash van zijn GT, toen ik voor het eerst de rem in drukte :lol:
Echt niet te vergelijken met de BM Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik rij zelf een 6R Highline 105 pk DSG
Zelf beleef ik er heel veel plezier aan, ben ik relaxt rij ik in de D stand,
wil ik een beetje meer rij ik in de S stand, ga ik uit mijn plaat schakel ik met de hand.
Gewoon een tikkie met de hand tegen de pook en gaan met die banaan.
 
Zelf voor DSG gegaan, dure optie maar vind het zelf veel relaxter rijden. De bluegt schakelt standaard redelijk vlot op bij normaal rijden (2000rpm) maar dan rij je wel weer zuiniger door. Trap je het gas een keer in dan schakelt die razendsnel 2 versnellingen terug en knal je er vandoor. Op vakantie in de bergen had ik de pook in M staan en dan kan je lekker met de flippers spelen Big Grin

Ik hoef geen handbak weer :)
 
Pfffff... daar vraag je wat!
Ik heb nooit gereden in een 6R GTI, maar wel met een 6R GT met dsg en dat was echt verbazend snel, vooral in vergelijking met de BM ;)
Dus anders nog eens een proefrit regelen in alle 3 de varianten op dezelfde dag?


Btw, uit nieuwsgierigheid, hoe vond jij de remmen van de GTI/GT? Ik zat samen met Donatello met onze neuzen op het dash van zijn GT, toen ik voor het eerst de rem in drukte :lol:
Echt niet te vergelijken met de BM Stick Out Tongue

Ja ga nog wel een proefritje regelen zaterdag.Ja remmen zijn echt goed maar dat mag ook wel :)
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
Zelf voor DSG gegaan, dure optie maar vind het zelf veel relaxter rijden. De bluegt schakelt standaard redelijk vlot op bij normaal rijden (2000rpm) maar dan rij je wel weer zuiniger door. Trap je het gas een keer in dan schakelt die razendsnel 2 versnellingen terug en knal je er vandoor. Op vakantie in de bergen had ik de pook in M staan en dan kan je lekker met de flippers spelen Big Grin

Ik hoef geen handbak weer :)
Ok dus handbak niet veel sportiever???
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
Ik vind van niet. Vooral niet bij een DSG met flippers aan het stuur: dat vind ik nog sportiever dan een handbak. ;)

Wel flipperextensies monteren. Dat maakt het flipperen vele malen leuker!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik heb met Dsg en handbak gereden (GT) en ben toch voor de handbak gegaan. Bij een dergelijk sportief autotje blijft zelf roeren toch leuker vind ik, wat meer het gevoel dat ik bepaal wat ie doet. Dsg reed overigens ook super maar ik werd al snel vervelend van het feit dat de bak op M nog steeds schakelt als hij dat nodig vind. Dat resulteerde in een aantal dubbele op/neer schakelingen. Ieder zn ding, gewoon proefritten maken met beide en zelf beslissen :)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ik heb met Dsg en handbak gereden (GT) en ben toch voor de handbak gegaan. Bij een dergelijk sportief autotje blijft zelf roeren toch leuker vind ik, wat meer het gevoel dat ik bepaal wat ie doet. Dsg reed overigens ook super maar ik werd al snel vervelend van het feit dat de bak op M nog steeds schakelt als hij dat nodig vind. Dat resulteerde in een aantal dubbele op/neer schakelingen. Ieder zn ding, gewoon proefritten maken met beide en zelf beslissen :)

DSG schakelt in M pas op zodra je in het rood (6000rpm) komt of terug wanneer de auto bijna afslaat (1100rpm). Het is met de bluegt totaal niet nodig om tot 6000rpm door te trekken aangezien het max koppel al bij 2250rpm geleverd wordt.

Nee, de Gt die ik over enkele weken krijg is handgeschakeld en ik heb het gevoel ik de auto meer naar mijn hand kan zetten. En vind het meer auto rijden, maar dat is mijn mening. los van dat het ook wel erg veel geld is

Wat bedoel je met "naar jouw hand zetten?" Als je daarmee bedoelt meer controlle over de auto dan is het meer gebrek aan rij ervaring met een automaat/dsg denk ik. Tegenwoordig hebben alle duurdere auto's een automaat/dsg. Kijk maar naar de BMW M5, Audi S en RS modellen, Mercedes AMG, Ferrari F12 en 458 etc etc hebben ook allemaal automaat terwijl dat toch rijders auto's zijn.

DSG is een dure optie maar het file rijden en rijden in de stad wordt zoveel relaxter. Ook heb ik op vakantie gemerkt dat het best een "slimme" automaat is, bij berg op schakelt die automatisch terug en bij berg af op de cruise control schakelt die ook terug naar een lagere versnelling zodat er maximaal op de motor geremt wordt.

Mijn advies: Doe een lange proefrit met een DSG auto, rij je veel woon/werk? Dan is DSG helemaal aan te raden. Wil je 1600euro besparen neem dan een handbak, DSG is best duur maar ik heb op dit moment nog geen minuut spijt gehad (net zoals het winterpakket trouwens, stoelverwarming is heerlijk! Owja neem ook de automatisch dimmende binnenspiegel Stick Out Tongue )
 
DSG schakelt in M pas op zodra je in het rood (6000rpm) komt of terug wanneer de auto bijna afslaat (1100rpm). Het is met de bluegt totaal niet nodig om tot 6000rpm door te trekken aangezien het max koppel al bij 2250rpm geleverd wordt.



Wat bedoel je met "naar jouw hand zetten?" Als je daarmee bedoelt meer controlle over de auto dan is het meer gebrek aan rij ervaring met een automaat/dsg denk ik. Tegenwoordig hebben alle duurdere auto's een automaat/dsg. Kijk maar naar de BMW M5, Audi S en RS modellen, Mercedes AMG, Ferrari F12 en 458 etc etc hebben ook allemaal automaat terwijl dat toch rijders auto's zijn.

DSG is een dure optie maar het file rijden en rijden in de stad wordt zoveel relaxter. Ook heb ik op vakantie gemerkt dat het best een "slimme" automaat is, bij berg op schakelt die automatisch terug en bij berg af op de cruise control schakelt die ook terug naar een lagere versnelling zodat er maximaal op de motor geremt wordt.

Mijn advies: Doe een lange proefrit met een DSG auto, rij je veel woon/werk? Dan is DSG helemaal aan te raden. Wil je 1600euro besparen neem dan een handbak, DSG is best duur maar ik heb op dit moment nog geen minuut spijt gehad (net zoals het winterpakket trouwens, stoelverwarming is heerlijk! Owja neem ook de automatisch dimmende binnenspiegel Stick Out Tongue )
Dit hoeft voor mij geen discussie te worden over DSG of handgeschakeld, allebei heeft zijn voor en nadelen en misschien beter uitgedrukt iedereen heeft zijn of haar voorkeur. En dat Donatello de DSG verdedigd lijkt me van zelf sprekend anders zou je hem ook niet hebben gekocht. Moet alleen niet zo zijn dat dan ook de enigste juiste keuze zou zijn. Nogmaals mijn gevoel zegt handgeschakeld en heb al in veel auto's gereden en nog meer kilometers gemaakt en nog altijd kies ik voor een handgeschakeld. Het een is niet beter als het ander, maar anders zeg maar.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!