DSG met ACC (adaptive cruise control)

Zou inderdaad mooi zijn als de acc iets meer te customizen is, inderdaad het uitvoegen, of in een start-stop-rijdende file (bijvoorbeeld drie-baans weg) dan is het vaak irritant dat de wagen inhoudt.
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Zou inderdaad mooi zijn als de acc iets meer te customizen is, inderdaad het uitvoegen, of in een start-stop-rijdende file (bijvoorbeeld drie-baans weg) dan is het vaak irritant dat de wagen inhoudt.
Ja ik voel ondertussen precies aan wanneer en hoever van te voor ik me voet op het gas moet zetten om de snelheid aan te houden die ik wil, Je kan je auto ook op Links rijdend zetten haha, alleen dan wordt normaal inhalen op de cruise control weer een probleem Stick Out TongueStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
De remlichten gaan idd branden Ik heb dat kunnen controleren doordat een achterligger veels te dicht op mij zat en ik de reflectie van de remlichten kom zien. Ook ik vind dat hij idd later remt dan ik zeg zou doen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
De remlichten gaan idd branden Ik heb dat kunnen controleren doordat een achterligger veels te dicht op mij zat en ik de reflectie van de remlichten kom zien. Ook ik vind dat hij idd later remt dan ik zeg zou doen.
Ik heb in mijn GTI alles op sport staan en korte afstand, dit vind ik prima. stoor me vooral aan: met een groot snelheids verschil ten opzichte van je voorganger naar links gaan op de snelweg, dan wil die nog wel eens hard in de ankers gaan en dat is meestal net voor ik denk ik ga naar links om in te halen. maar je gaat me niet vertellen dat als jij je acc op de maximale afstand zet dat je hem te laat vind remmen toch? dat is namelijk een absurd groot gat wat die dan laat
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Zou inderdaad mooi zijn als de acc iets meer te customizen is, inderdaad het uitvoegen

Uitvoegen bedoel je dat de auto er niet rechts langs wil met ACC?

Op te lossen door die rechts voorbijgaan reductie uit te zetten met vcds
Of door een tikje op je gas te geven dan gaat ie er alsnog voorbij.
 
maar je gaat me niet vertellen dat als jij je acc op de maximale afstand zet dat je hem te laat vind remmen toch? dat is namelijk een absurd groot gat wat die dan laat

ik heb hem niet op de grootste maar op de kleinste afstand staan. Als je dan een file nadert, remt hij vrij laat en krachtig af. Zeker in het begin had ik de neiging om zelf maar te remmen.
Overigens, Al twee keer meegemaakt dat hij niet afremde hoewel de auto voor mij stilstond. Al stilstond voordat ik eraan kwam. En toen kwam de rode spin en heb ik zelf moeten remmen. Je moet er, zeker als je de kleinste afstand hebt ingesteld, wel de voet bij de rem houden; je bent snel te laat
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
ik heb hem niet op de grootste maar op de kleinste afstand staan. Als je dan een file nadert, remt hij vrij laat en krachtig af. Zeker in het begin had ik de neiging om zelf maar te remmen.
Overigens, Al twee keer meegemaakt dat hij niet afremde hoewel de auto voor mij stilstond. Al stilstond voordat ik eraan kwam. En toen kwam de rode spin en heb ik zelf moeten remmen. Je moet er, zeker als je de kleinste afstand hebt ingesteld, wel de voet bij de rem houden; je bent snel te laat
Ik heb hem ook op de kleinste afstand staan, ik snap best als je met 80 of 100 op een file aan komt dat hij heel hard remt en of die het überhaupt haalt is maar de vraag. maar ik moet je eerlijk zeggen die auto grijpt in hoor tijdens het gewoon rijden. zodra je de rode auto ziet en de piep hoort ben jij geneigd om te remmen, als je dan remt voel je al dat je pedaal keihard is. deze is al klaar voor de automatische noodstop die daarna in werking gaat. gister nog getest in de file en die noodstop doet het echt wel automatisch hoor..
Overigens lijkt de melding die je krijgt op een een rode spin ja?
full
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Het systeem heeft wel een maximaal snelheids verschil om de auto op tijd tot stilstand te brengen. Op een stilstaande file aan komen met een te hoog snelheids verschil zal de auto het niet meer zelf aan kunnen remmen.

ACC kan dit natuurlijk wel aan als de auto voor je mee rijd met een kleine snelheidsverschil en binnen het bereik van de radar om dan af te remmen op tijd.
 
Ik heb hem ook op de kleinste afstand staan, ik snap best als je met 80 of 100 op een file aan komt dat hij heel hard remt en of die het überhaupt haalt is maar de vraag. /QUOTE]

Dat doet hij ook als ik met 30 de staart nader van auto's die voor een stoplicht wachten. Ik weet niet of hij dan op het laatste moment ingrijpt en ik heb niet de behoefte om dat uit te proberen. :mrgreen:
Met ACC nader je een file niet met die snelheid omdat je voorganger wss al afremt en je ACC daarop reageert.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!