DSG met ACC (adaptive cruise control)

Als het een beetje meezit krijg ik volgende maand mijn Polo met 115pk DSG geleverd. Hiervoor heb ik al enkele maanden in de handgeschakelde variant gereden en ben helemaal weg van de ACC! Maar ik ben heel benieuwd hoe die in combinatie met een DSG-bak rijdt. Kan de auto tot aan stoppen afstand houden en vanzelf weer optrekken? Als een file assistent dus.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Ja en nee. Ja hij stopt tot aan stilstand. Maar je moet de rem zelf even overnemen. Gaat je voorganger weer rijden en laat je je rem los, dan neemt dd ACC alles weer over. Trek je voorganger binnen 2 à 3 seconden gelijk weer op, dan hoef je niet op de rem te trappen. Even wennen, maar werkt best goed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Is de tijd dat de wagen de rem vasthoudt in te stellen? Via VAGCOM o.i.d.? Feitelijk is het een soort hillassist, en daarbij schijn je wel lang-kort-normaal als instelopties te hebben... Iemand?
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Is helaas niet instelbaar zijn vaste gegevens die hardcoded zijn.

Jammer dat het niet in te stellen is. Toevallig kwam het in de Polo GTI review van Autoblog ook te sprake en stond Wouter er ook van te kijken dat je de remt in moet trappen. Juist omdat bijna alle andere merken de auto gewoon zonder eindtijd laten stoppen i.c.m. de ACC.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Volkswagen heeft dit ook wel, zonder dat je de rem hoeft te gebruiken, maar dan heet het Traffic Jam Assistant (ok, deze stuurt ook).Een betaalde optie, welke niet op de Polo zit. Anders wordt het verschil wel erg klein met een Golf[emoji6]
Maar de hardware heeft de Polo zeker!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Volkswagen heeft dit ook wel, zonder dat je de rem hoeft te gebruiken, maar dan heet het Traffic Jam Assistant (ok, deze stuurt ook).Een betaalde optie, welke niet op de Polo zit. Anders wordt het verschil wel erg klein met een Golf[emoji6]
Maar de hardware heeft de Polo zeker!

Ja ik denk dat dat laatste ook de reden is. Hetzelfde als dat de T-Cross niet met een panoramadak verkrijgbaar is en de T-Roc wel haha.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Ja en nee. Ja hij stopt tot aan stilstand. Maar je moet de rem zelf even overnemen. Gaat je voorganger weer rijden en laat je je rem los, dan neemt dd ACC alles weer over. Trek je voorganger binnen 2 à 3 seconden gelijk weer op, dan hoef je niet op de rem te trappen. Even wennen, maar werkt best goed.

Ligt het er nog aan hoe hard je remt?
Ik heb dit namelijk bij een proefrit geprobeerd alleen sloeg de cruise control uit toen ik de rem indrukte.
Ik gebruik in mijn tijdelijke leenauto altijd de handrem als ik voor een stoplicht sta ben benieuwd wat de ACC dan doet als je deze nog aan hebt staan. Polo nog niet ontvangen hopelijk begin 2019 dan ga ik dit zeker testen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
De rem pas intrappen bij stilstand als hij er om vraagt, anders gaat de ACC in standby. Geen idee wat betreft de handrem, ik kan me zo voorstellen dat hij hierdoor ook in standby gaat. Het is ook geen echte Traffic Jam Assist, het heeft zijn beperkingen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: xeoMe en Antera
De rem pas intrappen bij stilstand als hij er om vraagt, anders gaat de ACC in standby. Geen idee wat betreft de handrem, ik kan me zo voorstellen dat hij hierdoor ook in standby gaat. Het is ook geen echte Traffic Jam Assist, het heeft zijn beperkingen.

Kijk dit is informatie die ik zocht, bedankt dit scheelt me dan weer de hele tijd zoeken als ik de auto in ontvangst mag nemen.
Helaas heb ik de polo nog niet maar ben wel benieuwd of het met de handrem ook zou werken zou jij dit voor mij een keer kunnen proberen?
1 klik op de handrem zou voldoende moeten zijn lijkt mij.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
Kijk dit is informatie die ik zocht, bedankt dit scheelt me dan weer de hele tijd zoeken als ik de auto in ontvangst mag nemen.
Helaas heb ik de polo nog niet maar ben wel benieuwd of het met de handrem ook zou werken zou jij dit voor mij een keer kunnen proberen?
1 klik op de handrem zou voldoende moeten zijn lijkt mij.

Nope, zodra de handrem sensor inkomt gaat de ACC in standby.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: xeoMe
Ben een echte cruise control rijder, veelal 80 km wegen met inhaalverbod. Helaas veelvuldig voorliggers die bij ieder bochtje menen gaspedaal als aan/uit schakelaar te moeten gebruiken. Ben erg tevreden over ACC, mijn eerste auto hiermee en rijdt heerlijk.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 Tsi 
  • Leuk
Waarderingen: Huzaar
Ik ben er ook erg blij mee. Maar als de ACC niet alleen snelheid verminderd, maar echt gaat remmen, gaat dan ook het remlicht aan? Beetje simpele vraag, maar ik kan dat natuurlijk niet zien als ik zelf rij. ;)
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Ik ben er ook erg blij mee. Maar als de ACC niet alleen snelheid verminderd, maar echt gaat remmen, gaat dan ook het remlicht aan? Beetje simpele vraag, maar ik kan dat natuurlijk niet zien als ik zelf rij. ;)

Ik had diezelfde vraag en ik heb haar ook gesteld aan de dealer, want dat zelf controleren is toch niet zo eenvoudig :)
Volgens de dealer gaat het remlicht branden, als de wagen snel/sterk afremt. En dat doet ze! Afhankelijk van de instelling, remt de auto vrij laat (althans later dan ik zelf zou doen) en vrij sterk af. Vindt de auto dat je bij moet remmen, omdat bv je voorganger sterk afremt, word je verrast door een soort rode, vette spin in je dashboard ten teken dat de auto verwacht dat je nu zelf ingrijpt.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Ik ben er ook erg blij mee. Maar als de ACC niet alleen snelheid verminderd, maar echt gaat remmen, gaat dan ook het remlicht aan? Beetje simpele vraag, maar ik kan dat natuurlijk niet zien als ik zelf rij. ;)
Dat is wat ik me ook al heel lang afvraag.
Ik heb zelf geen acc maar dacht er toevallig aan toen ik heb proef gereden in een auto met acc.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
De auto doet niets anders dan dat je zelf zou doen. Eerst wordt er geremd op de motor, is dit niet voldoende wordt er geremd door de remmen. En dan gaan uiteraard gewoon de remlichten branden. Zou een slechte zaak zijn als dit (bij ACC), niet zou gebeuren. Achterliggers zijn dan niet zo blij[emoji51]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ik had diezelfde vraag en ik heb haar ook gesteld aan de dealer, want dat zelf controleren is toch niet zo eenvoudig :)
Volgens de dealer gaat het remlicht branden, als de wagen snel/sterk afremt. En dat doet ze! Afhankelijk van de instelling, remt de auto vrij laat (althans later dan ik zelf zou doen) en vrij sterk af. Vindt de auto dat je bij moet remmen, omdat bv je voorganger sterk afremt, word je verrast door een soort rode, vette spin in je dashboard ten teken dat de auto verwacht dat je nu zelf ingrijpt.
Ik vind dat de auto echt soms veeeel te vroeg al remt juist, en helemaal in paniek raakt als je een afslag neemt en er nog iemand links rijd. volgens mij grijpt de auto vlak na die piep zelf wel in als jij het niet doet hoor... alleen dan wordt het wel een goed noodstoppie haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!