Draadloos verbinden met Discover Pro systeem.

Ik heb een Polo 2023 met discover pro systeem en heb deze nu als hoofdgebruiker geregistreerd.
Voorheen (nog niet als hoofdgebruiker) kon ik via bluetooth verbinding maken met het systeem.
Bellen, maps, mp3 en alle andere android aps.
Er was ook een icoontje android auto.

Ik kan nu alleen nog maar deze als zien als ik via usb kabel verbonden ben.

Ben ik via Bluetooth verbonden dan heb ik alleen maar muziek en geen aps.

Wat kan ik doen?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4i 
mss eens in gsm je verbinding wissen, en ook je toestel wissen uit het MMI, en nadien het MMI systeem van de wagen een terug naar fabrieksinstellingen zetten.
en dan opnieuw een verbinding opzetten. mss helpt dit.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Fabriekinstelllingen gedaan, reset door 20 sec. knop inhouden.
Gebruiker ook paar keer gewist....

Het is nu zo dat er wel audio en telefoon oproepen via Bluetooth gaan, maar apps niet.
Voor apps moet de kabel er aan zitten.

Dus deel via bluetooth en deel via kabel......heel erg vreemd.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4i 
il kan het helaas ook niet voor elkaar krijgen met mijn polo uit 2020
 
Volkswagen  polo AW (2G) POLO TSI COMFORTLINE BUSINESS ACC / ECC/ NAV / LM / PDC  1.0 TSI 95pk naar inmiddels 130pk 
Dit lees ik ergens op een forum:.

Je kan niet alles via BT krijgen. Apps kan alleen met kabel mits je een draadloze dongle koopt. Kabel erin moet hij zeker wel telefoon hebben en media.

Dus geen apps met BT? klopt dit verhaal?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4i 
Via BT (Bluetooth?) ga je sws android auto of carplay niet draadloos krijgen. Je telefoon en auto maken namelijk via een wifi connectie, verbinding met elkaar (vandaar dat wifi word "uitgeschakeld").

Via bleutooth maak je verbinding om te zorgen dat je auto draadloos muziek kan afspelen, bellen en eventueel nog andere functionaliteiten. Daarna zal je via de setup android auto moeten koppelen, hiervoor word wifi gebruikt.

Het heeft gewerkt toch? Ik weet niet of je misschien een iphone hebt om het uit te proberen, setup zal bijna hetzelfde zijn als bij android.
Welke telefoon heb je? Is deze up to date? heb je de Android Auto app?
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 95pk DSG 
het heeft ook niet gewerkt en ik kan bij een andere (T ROCK), (BMW) wel gewoon draadloos verbinden zonder een usb kabel met android auto.
Zelfs zonder eerst connectie gemaakt te hebben op welke manier dan ook.
ik denk dat mocht het ooit kunnen dan een upgrade doen van het systeem.
volgende week ga ik de tweede sleutel in laten leren daar vraag ik wel even.
 
Volkswagen  polo AW (2G) POLO TSI COMFORTLINE BUSINESS ACC / ECC/ NAV / LM / PDC  1.0 TSI 95pk naar inmiddels 130pk 
Bij mij werkte carplay direct. Kabel aansluiten was niet eens nodig. Misschien Bluetooth eens aan en uit zetten op je tel. Of gebruikers profiel wissen in het systeem van de polo. Pro discover kan ook gewoon draadloos je apps laten zien hoor
 
Volkswagen  Polo aw fl  1.0 tsi 110pk 
Via BT (Bluetooth?) ga je sws android auto of carplay niet draadloos krijgen. Je telefoon en auto maken namelijk via een wifi connectie, verbinding met elkaar (vandaar dat wifi word "uitgeschakeld").

Via bleutooth maak je verbinding om te zorgen dat je auto draadloos muziek kan afspelen, bellen en eventueel nog andere functionaliteiten. Daarna zal je via de setup android auto moeten koppelen, hiervoor word wifi gebruikt.
In mijn auto heb ik AA en CarPlay achteraf toegevoegd, met draadloos verbinden. Daar verbind je de telefoon via bluetooth en dan start (in mijn geval) CarPlay automatisch op. Er wordt ook een wifi verbinding gelegd, dat doet het systeem zelf met de telefoon. Ik weet niet hoe het werkt bij originele systemen van VW.
 
Draadloos carplay hoef je niet eerst je kabel te verbinden met je toestel. Dit zou meteen moeten werken.

Het probleem is al 2 weken, ik was allang even naar de dealer gegaan om het te laten na kijken. Is misschien 10 min werk voor hun.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!