Downpipe 1.6 tdi

hallo iedereen,

ik wil me auto ASAP laten chippen maar ik zoek eigenlijk nog een downpipe omdat ik mijn kat. er tussen uit wil!
nou heb ik een beetje zitten zoeken op het internet en ik kom echt op prijzen uit van rond de 600,- ik denk dat dit veel goedkoper kan
is hier iemand die een downpipe kan lassen kan laten lassen of er nog eentje heeft liggen of iemand die weet waar ze een stuk goedkoper zijn ?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi caya 
@dylanvhouten, zelf een tijdje geleden ook naar gezocht. Bij VAGTechniek kunnen ze het hele proces voor je doen voor ongeveer €550,-:
  • Vervangen van het roetfilter door een vervagingspijp
  • Overzetten van de sensoren in de aangepaste uitlaatpijp
  • Aanpassen van de motorsoftware
Kwam ook deze tegen in de UK voor 300 GBP. Niet goedkoop, maar wel minder dan €600,- ;)
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
ik heb nog een downpipe voor een 1.6 tdi deze komt van vagtechniek en zit nog op de polo, mijn andere 76mm grotere downpipe moet er nog achter, nog geen tijd voor.
Maar dan ben je er nog niet, de software voor het wegschijven EGR en DPF heb ik, maar niet het setje wat erbij moet gebruiken.
Hier een voorbeeld,
DPF delete pijp voor 1.6 TDI €99,00
wegschrijven van DPF uit computer (ECU) kost 155 euro, in combinatie met montage 115 euro

http://www.celtemp-services.nl/dpf-delete-pijp-voor-16tdi-19tdi-20tdi-p-14714.html

wat ook kan is je eigen koffiepot een kant open slijpen, helemaal leeg kloppen, een pijp tussen lassen, weer dicht maken, en weer terug monteren.
Mochten ze de wet veranderen en voor de apk, dan lijkt het origineel en kunnen ze het niet zien, ook geen extra roetmeeting.

Als je zelf gaat sleutelen is het wel een klote klus, maar wel een verbetering.

darksidedevelopments.co.uk zeker een mooi bedrijf eddy
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Thanks voor de info @Durban! Dus als ik het goed begrijp zo als onderstaand? (Paint is je vriend:sweatsmile:)
Roetfilter leeghalen, buis erin lassen en voor de rest precies zo laten? Sensoren sluit je gewoon weer aan en dergelijke en je zorgt er voor dat de DPF uit de ECU wordt geschreven?
6.jpg
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Thanks voor de info @Durban! Dus als ik het goed begrijp zo als onderstaand? (Paint is je vriend:sweatsmile:)
Roetfilter leeghalen, buis erin lassen en voor de rest precies zo laten? Sensoren sluit je gewoon weer aan en dergelijke en je zorgt er voor dat de DPF uit de ECU wordt geschreven?
6.jpg
Als er Geen geperforeerde buis in zit , dan is het niet nodig , leeg halen lassen en klaar..
voor de rest sluit je zo weer alles aan, en niet vergeten de boel weg laten schrijven.
Nu je toch bezig bent zo ik ook software matig de EGR dicht zetten ..
Als je weet zijn er EGR problemen en kun je het beter voor komen.
Voorbeeld video ..
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: onlylyon en DeeOow
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!