Door E10-benzine kunnen kankerverwekkende dampen vrijkomen

Dit bedoel ik dus. Ik zeg ook zeker niet dat het onzin is dat E10 kankerverwekkend zou zijn, maar wel dat t onzin is dat ALLEEN E10 kankerverwekkend blijkt.
Dat staat er ook niet dat alleen E10 kankerverwekkend is. Er staat dat E10 brandstof filters aantast waardoor kankerverwekkende stoffen vrij kunnen komen. Met E5 is niet geconstateerd dat diezelfde filters aangetast worden.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Je moet sowieso niet te veel brandstof dampen inademen... Maar dat lijkt me vrij onnozel... E10 is gewoon benzine, maar dan is er 10% van ethanol. En volgens mij drinken er vaak genoeg mensen drankjes (nu misschien wat minder) met 10% of meer ethanol ;) Die dampen worden in elk geval gedoogd. Dat het in je tank wat aan zou kunnen tasten, dat zeker, maar voornamelijk bij oude(re) auto's. Ik ben geen fan van E10, in elk geval omdat het niet milieubewuster is dan gewoon benzine, je verbruikt er ook vooral meer door... Maar bij mij zit de benzine er dusdanig lang in dat ik altijd E98 of hoger tank :cool:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!