Donatello's Polo 6R Blue GT
Donatello's Polo 6R Blue GT

Donatello's Polo 6R Blue GT

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
Blue GT
Kleur
Candy White
Bouwjaar
2013
Contact gehad met de klantenservice van Pon en netjes ter woord gestaan door een medewerker en er zijn idd geen demo's beschikbaar momenteel. Wel is er een voorraad model bij een dealer in Hengelo (dichtste bij vanaf Groningen.... ) waar ik eventueel langs zou kunnen gaan met de vraag of ik daar een proefrit in kan maken. Ik ga dit niet doen maar er wel even langs om de GTI te bekijken, als ik ook ga vragen voor een proefrit dan voel ik mij direct verplicht om daar ook 1 aan te schaffen.

Ik ga sowieso nog even wachten tot juni/juli op de versie met handbak ivm het begrenste koppel van de DSG versie

EXf81B6.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: WobbleKid
Vandaag bij JDengineering geweest voor een kuurtje, Nu gechipt naar 190pk op euro95 en 200pk op euro98. Ook DSG tuning erbij genomen + cilinder uitschakeling uitgeschakelt in de eerste 4 versnellingen. De auto rijd nu echt stukken soepeler en ipv bij 4000rpm in te kakken trekt die er nog harder aan tot aan de redline bij 6000rpm. In de D schakelt de auto nu bij 2000rpm ipv 1500 om de koppeling te sparen en in de S schakelt die bij 3000rpm ipv te blijven hangen bij 4000rpm. Je kunt nu zowel heerlijk in de D als in de S rijden.
 
Klinkt goed! JD is ook mijn favo adres. Ben vooral benieuwd naar het koppel, ofwel de trap in je rug. Is die enorm?
Sorry voor de late reactie ik had niet door dat jij dit bericht gepost had. Ja de schop in de rug en vooral het doortrekken na 4000rpm is echt geweldig! Ik kan het zeker aanraden.
Helaas kwam er tijdens het chippen wel naar voren dat mijn koppelingsplaten versleten waren (56000km), dit kwam volgens de experts bij JD door het te vroeg opschakelen naar de 2de versnelling door de DSG bak waardoor de auto met slippende koppeling optrekt in de 2. Zo'n 500km na het chippen begon de auto hierdoor erg schokkerig op te schakelen en zijn de koppelingsplaten vervangen onder garantie. Echter bleef het probleem en is ook de mechatronic vervangen, hierna reed de auto weer perfect.
Conclussie: Ik kan iedereen met een DSG aanraden deze te laten aanpassen bij JD, ook al ga je motorisch niet chippen, neem wel een DSG remap waardoor je dit soort problemen niet kan krijgen!
 
Onlangs zijn mijn vriendin en ik voor de lol naar een BMW dealer geweest aangezien ik de nieuwe Mini Cooper S wel erg vet vind (check youtube maar eens op mini cooper S john cooper works exhaust en je weet waarom ;) ) Na een geweldige proefrit in een Cooper Works met sportautomaat was ik helemaal verliefd op deze auto, geweldige automaat, super sportstoelen en een heel soepel 2 liter blok. Echter vind mijn vriendin het helemaal niks en wil ze geen 3 deurs auto (Mini met 5 deuren vind ik weer lelijk) dus liep ik al sip de showroom uit totdat mijn vriendin in de hoek een BMW 320i zag staan die iets goedkoper was dan een Mini Cooper S. Dus maar weer naar de verkoper toe en gevraagt om een proefrit. Naja ik kan hier een heel verhaal neerzetten maar conclussie is dat wij deze gekocht hebben en de Polo wordt dus ingeruild. Over 2 weken kunnen wij de auto ophalen.

LewpX5H.jpg

qYZiLSm.jpg


M int/exterieur, sportautomaat, uitgebreide navi, 19 inch velgen en Hifi upgrade zijn wel de belangrijkste opties. Ik ga de stoelverwarming wel missen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!