Distributieriem

Hallo allemaal.

Ik heb een polo 1.2 diesel uit 2013.
Deze staat nu op 165.000km.
Nu heb ik wel wat vraagtekens over de distributieriem.
In het boekje staat dat het mee kan tot 210.000 km.
Nu hoor ik hier en daar via kennissen dat juist ver vantevoren te vervangen. Heeft er iemand ervaring hiermee wanneer ik de DR moet vervangen? Wil natuurlijk niet dat het straks breekt, dan kan ik het wel schudden en mijn auto uitzwaaien.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Okey thanks voor je tip. Is dit handig te doen bij de dealer of kan ik het ook bij een willekeurig henk/piet langsgaan?
Ik wil namelijk achteraf geen gezeik, maar juist goed en deskundig word gemonteerd.
Willekeurige henk/piet zou ik niet doen. Maar elke degelijke garage zou dit prima voor je kunnen doen. Ga gewoon naar een goede bovag of bosch garage en je hoeft je geen zorgen te maken. De dealer lijkt me overdreven dit is een veel uitgevoerde "reperatie" en een beetje monteur kan dit wel.
 
Polo  6c  Verkocht 
de officiele interval van VW is 210.000 OF 10 jaar. Zelf heb ik de mijne vervangen bij 210.000 na 7 jaar. Kan je wel vertellen: De riem was alles behalve nieuw...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Toevoeging: vagtechniek gebruikt uitsluitend originele onderdelen, ik betaal daar 800 euro voor distributiewissel met waterpomp. Eerst was de offertje 700 euro (half jaar geleden) maar "de onderdelen zijn duurder geworden" ofzo... zalwel..
 
Polo  6c  Verkocht 
Hallo allemaal.

Ik heb een polo 1.2 diesel uit 2013.
Deze staat nu op 165.000km.
Nu heb ik wel wat vraagtekens over de distributieriem.
In het boekje staat dat het mee kan tot 210.000 km.
Nu hoor ik hier en daar via kennissen dat juist ver vantevoren te vervangen. Heeft er iemand ervaring hiermee wanneer ik de DR moet vervangen? Wil natuurlijk niet dat het straks breekt, dan kan ik het wel schudden en mijn auto uitzwaaien.
Ja heb ik ervaring mee. Heb het namelijk al 2 keer zelf gedaan. Ie keer heb ik de riem bij 222 000 km vervangen ennde 2e keer bij 430 000. 210 000 km haalt die riem gwn mits de riem.niet te oud is. Volgens vw 10 jaar? Ik houd zelf max 5 jaar aan.
Toen ik de riem voor de 2e keer verving dus bij 430 k leek de riem net nieuw. Alsof die nog makkelijk 200 k kon draaien. Dat kwam omdat ik die 210 k aan km's in 3 jaar had gereden. Wat merken onderdelen betreft. Continental skf gates allemaal uitstekende sets rond de 150 euro om te gebruiken. Ik ga altijd voor continental omdat ik.me heb laten vertellen dat vw daar eigenaar van is en precies dat merk gebruikt. Met een vw logotje erop maar it is al the same. Als ik jou was zou ik gwn de riem inspecteren. Daar kan je best goed bij als je een heeeel klein beetje handig bent. Op youtube leggen ze precies uit wanneer een getande riem bijna klaar is visueel. Maar zolang alle tanden erop zitten en er geen haarscheurtjes zichtbaar zijn kan je hem op zen minst richting de volgende winter rijden en dan weer inspecteren. Rubber houd niet zoveel.van kou. Dat zijn meestal ook.de momenten in het jaar dat ze springen als ze echt versleten zijn. In ieder geval kost de distributie riem.vervangen en alles erop en eraan als riller spanners etc. Mij slecht 150 euro en een dagje zweten. Heerlijk. Je riem is trouwens 8jaar oud en heeft een koude winter achter de rug en het overleefd. Op zen minst inspecteren. Uit voorzorg vervangen is geen gek idee gezien de leeftijd.
 
Vw  Polo  1.2 tdi 2012 
Ja heb ik ervaring mee. Heb het namelijk al 2 keer zelf gedaan. Ie keer heb ik de riem bij 222 000 km vervangen ennde 2e keer bij 430 000. 210 000 km haalt die riem gwn mits de riem.niet te oud is. Volgens vw 10 jaar? Ik houd zelf max 5 jaar aan.
Toen ik de riem voor de 2e keer verving dus bij 430 k leek de riem net nieuw. Alsof die nog makkelijk 200 k kon draaien. Dat kwam omdat ik die 210 k aan km's in 3 jaar had gereden. Wat merken onderdelen betreft. Continental skf gates allemaal uitstekende sets rond de 150 euro om te gebruiken. Ik ga altijd voor continental omdat ik.me heb laten vertellen dat vw daar eigenaar van is en precies dat merk gebruikt. Met een vw logotje erop maar it is al the same. Als ik jou was zou ik gwn de riem inspecteren. Daar kan je best goed bij als je een heeeel klein beetje handig bent. Op youtube leggen ze precies uit wanneer een getande riem bijna klaar is visueel. Maar zolang alle tanden erop zitten en er geen haarscheurtjes zichtbaar zijn kan je hem op zen minst richting de volgende winter rijden en dan weer inspecteren. Rubber houd niet zoveel.van kou. Dat zijn meestal ook.de momenten in het jaar dat ze springen als ze echt versleten zijn. In ieder geval kost de distributie riem.vervangen en alles erop en eraan als riller spanners etc. Mij slecht 150 euro en een dagje zweten. Heerlijk. Je riem is trouwens 8jaar oud en heeft een koude winter achter de rug en het overleefd. Op zen minst inspecteren. Uit voorzorg vervangen is geen gek idee gezien de leeftijd.
oef! dan ben ik opgelicht.... Stick Out Tongue Die van mij had ik voorzien van een GATES riem/spanrolset. Kostte mij iets in de trent van 200 euro.
Qua werk valt de hoeveelheid enorm mee. Had zelf een blokkeersetje erbij gekocht (15 euro) en dat maakte mijn leven echt een stuk makkelijker!

Als je in de buurt van Drenthe woont, wil ik de riem wel voor je vervangen. PB voor prijzen die ik hanteer
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!