Distributieriem Polo blumotion

martijn2308

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

heb op diverse sites gezocht maar komt elke keer een ander antwoord tegen.
Wanneer moet de distributieriem vervangen worden van mijn polo bluemotion.
Inmiddels 96000 km op de teller. Het is trouwens een diesel.

Die Polo BM van mij (bj 2011) moet bij 210.000 km een nieuwe distributieriem en dat is in mijn geval eind januari 2015. Je dealer of bedrijf die het onderhoud uitvoert kan je uitsluitsel geven.

De mijne heeft inmiddels 131.000 geresen.. Bij de laatste beurt werd er wat haarscheurtjes ontdekt.. Mij is ook advies gegeven om het zsm te vervangen.. Punt is als ik hem nu vervang moet ik de kosten zelf betalen.. Gaat hij stuk voor de 210.000 word hij dan gerepareerd door de vw dealer waar ik hem gehaald heb.. Bwjr is 2011.. Dusjaaa dan wachten we ff toch :p

Hahaha pita.. Ik had het al voorgesteld van nu de riem vervangen is beter dan achteraf als hij geknapt is.. Daar namen ze geen genoegen mee.. Btw deden ze bij jouw moeilijk iichel? En heb je een nieuwe blok gekregen.. Ik zit dus nu bij de dealer voor de terugroepactie.. Phewww een filter vervangen duurt al bijna een uur! Ben benieuwd of het vandaag nog gaat lukken :p

Distrubutieriem
Span- en geleiderollen
Waterpomp
Multi v-snaar
spanner multi v-snaar
Sommige fabrikanten adviseren ook de krukaspoelie te vervangen als het een is met een trillingsdemper.

Volkswagen  Polo BlueGT 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!