Distributieriem of -ketting + onderhoudsinterval?

Goedenavond!

Ik ben op de zoektocht naar een mooie Polo om mijn oude barrel te vervangen. Nu dacht ik een mooi exemplaar gevonden te hebben, maar ik hoor en zie heel wisselende informatie over de distributie van de Polo die ik heb gevonden.

Het gaat om de HB-181-L, een BlueMotion 1.0 TSI versie met 95pk uit oktober 2015, volgens de RDW informatie gaat het om een 6R model, maar ik zag ook informatie dat de facelift modellen na 2014 6C's zijn..

Ik heb de betreffende verkoper opgebeld om te informeren naar de onderhoudshistorie / aankomend onderhoud, maar er werd mij verteld dat de distributie pas na 200.000 kilometer vervangen hoefde te worden. Uit informatie online vind ik bij andere sites intervallen als 5 jaar / 120.000km en op dit forum kwam ik (niet zeker, maar volgens mij iets afwijkend model) tegen dat het om een "onderhoudsarme riem" kan gaan die pas bij 210.000km vervangen hoeft te worden.

Wie kan mij uit de brand helpen? Deze auto heeft iets meer dan 91k op de teller en komt uit oktober '15, dus als het om een riem gaat, moet 'ie zo ver ik weet vervangen worden..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 95pk 
Beide bedankt voor jullie informatie!

Dat stelt me al wat meer gerust, het zou een nachtmerrie zijn om veel geld uit te geven en onverwacht de motor in de soep te laten lopen omdat de riem niet op tijd vervangen is. Is dit een punt wat bij onderhoud ook geïnspecteerd (moet worden /) wordt of is dat enkel een punt van aandacht bij vreemde geluiden of rateltjes?

Ook bedankt voor de uitleg wat het model betreft, verklaart inderdaad de "afwijkende" code die de RDW laat zien!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 95pk 
Goedenavond!

Ik ben op de zoektocht naar een mooie Polo om mijn oude barrel te vervangen. Nu dacht ik een mooi exemplaar gevonden te hebben, maar ik hoor en zie heel wisselende informatie over de distributie van de Polo die ik heb gevonden.

Het gaat om de HB-181-L, een BlueMotion 1.0 TSI versie met 95pk uit oktober 2015, volgens de RDW informatie gaat het om een 6R model, maar ik zag ook informatie dat de facelift modellen na 2014 6C's zijn..

Ik heb de betreffende verkoper opgebeld om te informeren naar de onderhoudshistorie / aankomend onderhoud, maar er werd mij verteld dat de distributie pas na 200.000 kilometer vervangen hoefde te worden. Uit informatie online vind ik bij andere sites intervallen als 5 jaar / 120.000km en op dit forum kwam ik (niet zeker, maar volgens mij iets afwijkend model) tegen dat het om een "onderhoudsarme riem" kan gaan die pas bij 210.000km vervangen hoeft te worden.

Wie kan mij uit de brand helpen? Deze auto heeft iets meer dan 91k op de teller en komt uit oktober '15, dus als het om een riem gaat, moet 'ie zo ver ik weet vervangen worden..
Wat is je “huidige” auto voor wagen? En linkje naar de advertentie ben wel nieuwsgierig.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Welkom! Exact zoals @HoMi schrijft. Alle Polo's tussen 2009 en 2017 zijn in de "basis" een 6R op kenteken, maar na (voorjaar) 2014 is het facelift model gekomen. Die wordt de 6C genoemd en heeft geen distributie ketting maar een distributieriem. Die moet bij ongeveer 200.000km vervangen worden.

Geldt er ook nog een eventueel maximum aantal jaren dat de distributieriem vervangen moet worden ?
 
Wat is je “huidige” auto voor wagen? En linkje naar de advertentie ben wel nieuwsgierig.

Ik rijd nu in een totaal andere auto, een Renault Twingo uit 2001 ;p Heb 't afgelopen jaar een hoop geld opzij gezet om iets leukers en moderners te kopen en mijn keus was gevallen op een Polo :) Geen advertentie staan, wil eerst wat anders en dan is het nog maar de vraag of 't de moeite waard is..

1.0 tsi distributie interval 240.000 elke beurt 30/60/90/120/150/180/210. visuele controle!

Dankjewel, handig om te weten! Laatste onderhoud is volgens het boekje augustus vorig jaar geweest met toen iets minder dan 85k kilometer, handig om er bij de garage nog expliciet naar te vragen komende beurt? De 90 is 'ie in de tussentijd gepasseerd, maar ik zie geen vermelding van deze controle staan bij de laatste beurt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 95pk 
Ter info, een distributie riem, multiriem, en een v-snaar zijn compleet verschillend.

Ook is een distributie riem wel een van de belangrijkste onderdelen van de auto… dus persoonlijk zou ik de garage dit laten bestellen/regelen
Dus je hebt een een multiriem of v-snaar Allebei is niet mogelijk dus?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!