Distributieriem hoeveel km na vervanging

Issam

Actief lid
234
60
42
Hoi allemaal,

Iemand enig idee hoelang je met een vervangende distributieriem kan rijden
Hele set van Continental incl waterpomp, hoor verschillende verhalen de 1 zegt weer 210dkm en de andere zegt rond de 90dkm.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jonielzhsv
Ik snap dat bij de eerste keer dat het mee gaat tot 210dkm maar ik bedoel als het al vervangen is hoelang kan je dan nog mee rijden?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Ik snap dat bij de eerste keer dat het mee gaat tot 210dkm maar ik bedoel als het al vervangen is hoelang kan je dan nog mee rijden?
Dan kan je er weer 210 tegenaan. Stel je vervangt hem bij 100 zou ik hem bij 310 vervangen. Idd waterpomp mee vervangen, bij 1.4 tdi wel een bekend kwaaltje met vastlopende solenoid

En om de 210.000km is het juiste antwoord voor jouw polo.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Dan kan je er weer 210 tegenaan. Stel je vervangt hem bij 100 zou ik hem bij 310 vervangen. Idd waterpomp mee vervangen, bij 1.4 tdi wel een bekend kwaaltje met vastlopende solenoid

En om de 210.000km is het juiste antwoord voor jouw polo.
mijn ervaring is dat bij de vervangende waterpomp de solenoid buitenwerking word gesteld. Deze word dan enkel nog gemonteerd om foutcodes te voorkomen. Het kanaaltje is intern afgedopt.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
wat is een solenoid? Is dat het magneet gedeelte wat vaak vast komt te zitten bij de electronische waterpompen?
Yep! Solenoid is letterlijk een electomagneet.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
gewoon 10 jaar of 210 aanhouden heb dit met mijn 6r 1.2 TDI, Golf 7 1.6 TDI en nu met mijn 6C 1.4 TDI. ik heb geen verstand van benzine motoren vaak hebben deze een ketting en geen riem.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Ja uiteraard zeggen ze dat, kunnen ze lekker cashen :).
Dat zeggen ze niet om alleen maar te cashen lijkt mij, zal wel een kern van waarheid achter zitten. Maar sowieso 120k met een gemiddelde van ongeveer 15 a 20k kilometer per jaar dat je rijd is dat elke 6 - 8 jaar. Zo'n distributie setje inclusief waterpomp kost de wereld ook niet, voor hooguit 250 euro ben je klaar als je het zelf kunt monteren.
 
.  .  . 
Dat zeggen ze niet om alleen maar te cashen lijkt mij, zal wel een kern van waarheid achter zitten. Maar sowieso 120k met een gemiddelde van ongeveer 15 a 20k kilometer per jaar dat je rijd is dat elke 6 - 8 jaar. Zo'n distributie setje inclusief waterpomp kost de wereld ook niet, voor hooguit 250 euro ben je klaar als je het zelf kunt monteren.
Distributieset van een Polo gaat gewoon 210k of 10 jaar mee zoals door VW aangegeven. Als je het eerder vervangt dan dat ben je gewoon geld door de plee aan het spoelen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!