distributieriem 1.2tdi

Mwa, VW schrijft voor dat hij gewoon bij 210.000 vervangen moet worden. Dat is naar mijn weten het enige wat ze voorschrijven maar dat weet ik niet 100% zeker. Je kunt eens kijken in je boekje wat precies voorgeschreven wordt (sorry ik heb geen boekje van de 1.2 TDI hier).

Als ze alleen de 210.000km voorschrijven en bij de grote beurt geen gekke dingen zien (droogtescheurtjes, rafelen, grote slijtage, spanrollen + waterpomp ok) dan zou ik hem lekker laten zitten. Scheelt zo weer 500 euro!

Knapt hij voor die tijd, dan kun je een beroep doen op verwachte levensduur (210.000km en wel/geen tijdslimiet) en heb je denk ik een sterke zaak voor een (relatief) kostenloze reparatie. Of je dat ook krijgt, dat is een tweede natuurlijk!
 
Ik zat met dezelfde gedachtes. Auto 5 jaar oud, 190k gelopen. Vw de vraag gesteld en gaven als antwoord dat ik de 210k gewoon moet aanhouden. Wel bevelen ze aan om het na 8 jaar te vervangen.

Tot op heden dus nog niet vervangen. Volgend jaar ga ik eens kijken, als er 200k op de klok staat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!