Distributieriem 1.2 tdi bm 2010

Chris 6r

Actief lid
146
40
38
Hallo, ik heb een vraag.
Onlangs is mijn auto de 2 ton gepasseerd. Nu gaat iemand me helpen met het vervangen van mijn distributieriem dus zat ik een beetje rond te neuzen. Nu zag ik de volgende riem
http://m.mister-auto.nl/fl/distributieriem-en-waterpomp/contitech-ct1139wp6_g3096_a031CT1139WP6.html
Echter staat er bij vanaf 02/2011, terwijl ik zocht op kenteken en mijn auto dus van 2010 is. Nu zag ik dat al die riemen op verschillende sites vanaf 2011 zijn. Betekent dit nu dat het blok vanaf 2011 aangepast is, of kan deze riem wel gewoon gebruikt worden voor een polo uit 2010?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Ik denk dat je een goede vraag steld, ook voor anderen in de toekomst.
2 weken geleden heb ik mijn riem vervangen en het viel mij idd ook op dat er stond vanaf 2011, gelukkig heb ik daar niet lang bij stil hoeven te staan omdat mijn auto 2011 is.
Maar mijn interesse waarom was wel gewekt.

Helaas kan ik je niet helpen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
De motor is inderdaad wel het zelfde. Maar de distributie riem kan meer of minder tanden hebben. Dit kan te maken hebben met andere omloop rollen voor bouwjaar 2011. "Kan". Dus dat de riem net iets korter of langer is. Informeren bij de dealer is een optie. Vragen om een onderdeel nummer. En vaak bij een auto materialen zaak , kunnen ze het oem nummer omtoveren naar hun eigen nummer.
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Bedankt voor jullie reacties, ik heb 1 besteld waar vanaf 2009 tm 2017 bij staat, 160 tanden, laat jullie wel weten als het gelukt is.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
  • Leuk
Waarderingen: Martien
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!