Discover media firmware update?

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Ik vroeg mij af kun je de software van de Discover media zelf updaten? (Dus niet de Navigatiekaarten maar echt systeem zelf)
Of wordt dit door de dealer gedaan en wat is de laatste Firmware. En hoe zijn jullie ervaringen hiermee, las namelijk dat het systeem weleens uitvalt en op nieuw opstart.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Cruz is de nieuwe laszlo geworden met al deze vragen met aparte topics :fearful::fearful::fearful:
Geen idee wat je bedoelt.. ik ben ook nieuw en heb nooit een Volkswagen gehad dit wordt mijn 2e auto na 12 jaar. Er is veel veranderd in 12 jaar merk ik, mocht ik dit onderwerp in een verkeerde topic hebben geplaatst excuus. Ik had al de zoekfunctie gebruikt maar kon op mijn vraag niet een antwoord vinden.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: remondepemon
Die link is alleen voor mappen, TS wil een radio software update als die er is. Volgens mij is die er niet of alleen via de vw dealer.
Klopt, Ik heb vorige week overigens firmware 478 ontvangen van mijn dealer voor mijn Discovery media. App connect zou stabieler en sneller moeten zijn en verdere kleine bugfixes volgens mijn dealer.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Klopt, Ik heb vorige week overigens firmware 478 ontvangen van mijn dealer voor mijn Discovery media. App connect zou stabieler en sneller moeten zijn en verdere kleine bugfixes volgens mijn dealer.

Goedenavond,

Moet je een afspraak maken voor zo’n update bij de dealer of kon je het zelf doen? Zitten hier kosten aan verbonden?

Alvast bedankt voor je reactie!
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 9959
Ik heb ook de “online-update” optie maar als ik daar op druk vraagt hij of ik gebruik wil maken van internet.. iemand een idee wat dit inhoud?
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Er is een verschil idd met firmware van je media player en je software kaart. FW van je media player is gratis door je dealer normaal gesproken doen ze dit bij een beurt en kost niks. Of onder je fabrieksgarantie.
De software van je navigatiekaart kan je zelf doen idd via de VW site de kaart op een SD kaart zetten en installeren in je auto.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR
Ik heb ook de “online-update” optie maar als ik daar op druk vraagt hij of ik gebruik wil maken van internet.. iemand een idee wat dit inhoud?
Dl. van je navigatie kaart.. maar kun je beter thuis doen en op een SD kaart zetten IPV online vanuit je auto.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!