diesel particulate filter sensor

Beste allen,

Bij mijn polo 6r Bluemotion (2011) brand al 2 dagen het motormanagement lampje. Ik heb het vandaag laten uitlezen aan een vriend met als resultaat: diesel particulate filter sensor.
Na het te hebben uitgelezen heeft hij het gewist, maar een paar uur later verscheen het motormanagementlamje weer op mijn dashboard. Ik heb een beetje rond gezocht op het internet en kwam erachter dat het te maken heeft met de roetfilter. het roetfilterlampje brand by the way NIET.

Hebben jullie enig idee wat dit is en wat ik hier aan kan doen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Hallo mede polo liefhebbers

Ik zit met het zelfde probleem maar kreeg alleen een ander storing nr te zien namelijk, P2452 en P2453. Zou dat ook de druk verschil sensor zijn? Zoja waar vind ik die dan.

Ik had ook ergens gelezen dat het aan je luchtmassa meter kan liggen. Maar heb die stekker al gecontroleerd en op reinheid gecontroleerd.
 
Volkswagen  Polo 6r, Golf 1 cabrio  1.2 TDI BM, 1.8 GTI 
Sorry was een tijdje afwezig, ik heb de melding een tijdje niet gezien tot vandaag. Vandaag kreeg ik weer een motormanagement lampje en een iir later was het weer weg. Garage in de buurt geinformeerd en aangegeven dat het roetfilter lampje niet brand maar het motormanagement lampje. Maar bij het uitlezen staat er toch echt een storing met roetfilter. Hik denkt dat mijn roetfilter "schoon verbrand" moet worden..
Ik ga morgen langs dan kan hij het zelf ook uitlezen en hopelijk verhelpen.
Ik houd jullie op de hoogte!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik ben gisteren van Den Helder terug gereden naar Amsterdam met een lange stuk heb ik continue 150 gereden.. Rond de 3000 toeren. En meestal bij het wegbranden van roet zie je dan meestal het lampje van de 'uitlaat' branden. En in mijn geval brand het motormanagement lampje.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: tl_buis
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!