demonteren van schakelaar

Eigenlijk vrij eenvoudig. Haal je schakelaar van de verlichting eruit (indrukken en draaien). Nu kun je door dit gat (mits je kleine handen hebt) de klemmetjes van je instrumentenverlichting schakelaar inknijpen en naar buiten duwen. Evt kun je hier ook bij door het kleine paneeltje links van je dashboard te verwijderen (gewoon trekken), dit geeft wat meer ruimte.
Succes
 
Hmmm, schakelaar ingedrukt en gedraaid, wat denk je? Schakelaar gesloopt. :-(
iichel, ik ben je voor met slopen.

Pluspunt is wel dat ik vanaf de zijkant de schakelaar van de interieurverlichting kan verwijderen. :mrgreen:
Maar de schakelaar van de normale verlichting is dus naar z'n grootje en krijg hem er dus ook nog steeds niet uit. Heb ik weer.............
 
Ow, dat is balen. Zo zou je hem er uit moeten kunnen krijgen: http://youtu.be/ILHYCpLjia4

Nu is het zo dat ik toevallig bezig ben (lees onderdelen besteld) om automatische lichten te installeren. Hierbij hoort ook een nieuwe lichtschakelaar en heb ik dus mijn originele uiteindelijk over. Mocht je willen kun je deze tzt wel overnemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had ik dat filmpje nou maar eerst gezien, dan was het vast wel goed gegaan. Ik kan mijn schakelaar nu 360 graden ronddraaien zonder weerstand. Ja ja, slopen is een van mijn sterke punten. Waar ik nu weer mee zit is hoe ik de schakelaar er uit kan krijgen.
@ k_delaat,
Enig idee wanneer je die nieuwe onderdelen binnen krijgt en dus de schakelaar over hebt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enig idee wanneer je die nieuwe onderdelen binnen krijgt en dus de schakelaar over hebt?
De eerste onderdelen (automatisch dimmende spiegel, regensensor) zijn onderweg vanuit Maleisië, op dit moment zijn ze al in Singapore, dus zal ergens volgende week zijn. Wanneer ik deze geïnstalleerd heb zal ik bij Ciclo (UK-POLOS.NET ? View topic - VW POLO 6R. WIRING AUTO LIGHTS. Coming/leaving home. OEM.) een nieuwe lichtschakelaar en kabel bestellen. Dit laat weer een week op zich wachten verwacht ik.

Dus naar verwachting heb ik de schakelaar over ongeveer 3 weken beschikbaar voor je.

Mocht dit te lang zijn voor je, hebben ze hier ook nog schakelaars: http://www.bm-onderdelenshop.nl/lightbox/article/?type=car&aid=56282&carid=20&catid=2

Je kunt natuurlijk ook automatische lichten inbouwen, heb je meteen een andere schakelaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!