De Nieuwe Polo Black and Silver

Pigeon

MyPolo - Team
6,267
2
4,039
233
De meeste mensen kennen mij hier wel, wie mij niet kent:

http://www.mypolo.nl/xenforo/showcase/black-white-6c.137/

Na het treurige en voortijdig einde van mijn geliefde Polo moest ik op zoek naar nieuw vervoer.
Aangezien de Polo mij uitstekend lag en de First Edition uitvoering naar mijn wensen was, waren dat mijn zoektermen.
Na wat zoekwerk had ik er 3 op het oog, een witte, een zwarte en deze zilveren.
De witte was verkocht toen ik in Zwitserland zat, dus maar 2 proefritten aangevraagd.
Helaas mocht ik door mijn gebroken hand niet zelf rijden en dus moest een vriend van me dat doen.
Eerst met de zilveren gereden, alles klopte, voelde goed aan en na 10 minuten de sleutels ingeleverd en eerlijk verteld
dat ik nog een proefrit had staan.
Deze zwarte was bagger, een 110 pk, merkte ik nergens aan, ding was smerig tot en met en letterlijk na 2 km de auto retour gedaan.

Dus na wat gepraat de Polo opgehaald met de ambulance en voor de deur neergezet met nog 2,5 weken wachten tot het gips eraf ging.

Wat ga je dan doen? Juist, modden.

Ik had 90% van de oude auto afgeschroefd en dat moest dus allemaal er weer in en ik kan je zeggen, met 1 goede hand is dat best pittig. Ik heb geen foto's gemaakt, staan er wel een aantal in me oude topic.

Wat voor auto is het?
Het is een 2014 First Edition in de kleur Reflex Silver, met een 1.2 TSI 90 pk motor.
Eén vorige eigenaar, kilometerstand 44.xxx km, grote beurt bij aflevering, kachelmotor laten vervangen en laten uitlijnen i.v.m. een licht scheefstaand stuur.
Qua opties niet veel geks, licht en zichtpakket, alarm en een discovery media, multifunctioneel stuur en armsteun.

Wat hebben we gedaan:

Exterieur:

- Dak zwart laten wrappen
- Embleem achter in kleur en zwart vw logo erop
- 3e remlicht smoke wrap
- Reflectoren smoke wrap
- Koplampen smoke wrap
- Mistlampen Smoke wrap
- Achterlichten full LED
- Verlichting voor alles LED, behalve dimlicht, dat is 8000k xenon
- Spiegels vervangen voor elektrisch inklapbare set
- Zwart sierstuk op de uitlaat
- Gasveer voor de motorkap, in kleur
- Automatische achterklep

Interieur:

- Alle interieur verlichting in LED uitgevoerd
- kofferbak verlichting 2 stuks bijgezet
- Telefoon houder met laadfunctie
- Dashcams voor en achter met power pro unit
- raammotoren vervangen voor de inklapbare spiegels
- Raamschakelaars vervangen voor een set met een zilver randje
- Bedrading gelegd voor stoelverwarming en voetverlichting achter
- Sonniboys
- Bearlock

Vcds en andere Software:

- Kaarten van de discovery media ge-updated
- Needle sweep
- Hoeveelheid dat je moet tanken aangezet
- CH/ LH op openen deur gezet
- Offroad functie op de media aangezet

Wat moet er nog gebeuren:

- Velgen zwart poedercoaten
- Stoelverwarming matjes kopen en inbouwen
- Voetverlichting achter inbouwen
- Stoelbakken inbouwen
- nog wat vcds tweaks
- Chippen
- Luchtrooster in het midden vervangen zodat ik niet meer een pinpas houder heb, maar houders voor de
stoelverwarmingsknoppen

Ik zal nog wel wat vergeten zijn, maar dat komt nog wel.

Hier nog een foto van me oude Polo, één van de laatste...

20180830_202500.jpg

en dan hier de nieuwe aanwinst van ophalen tot hoe hij er nu bijstaat



20181110_092704.jpg

20181124_101421.jpg

20181208_220708.jpg

20181208_220819.jpg

20181208_220843.jpg

20181208_220855.jpg

20181208_220909.jpg

20181208_220927.jpg

20181208_220936.jpg 20181208_221023.jpg :
 
Laatst bewerkt:
Lichtbeeld is perfect, zat ook op me oude polo en kwam er gewoon mee door de keuring.

Ik heb onderin de koplamp een opening gemaakt waar alle bedrading van en naar de ballast doorheen gaat en de ballast onder de koplamp aan het zwarte plastic deel waar je voorbumper aan vastzit met tie wraps vastgezet.
Wat heb je allemaal nodig?
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: TolgaE
Die maat van me heeft zijn a1 laten doen bij Vtune in huizen. Ik heb ook een rondje gedaan in zijn auto en dat voelde echt goed. Ik had al een afspraak staan voor mijn oude Polo, een week na het ongeluk.

Die man is een oud racer en heeft zijn kennis uit de praktijk opgedaan, dus niet alleen maar van die standaard maps erin, maar echt op maat en gevoel getuned.

Over die xenon kan ik maar 1 ding zeggen, doen! Na een dag werken zijn mijn ogen aardig moe en ik merkte dat ik meer zat te staren naar de weg, nu met xenon zijn me ogen meer gefocust.
 
Hele mooie vervanger man!! Mag je trots op wezen. Hopelijk nu geen achterlijke medeweggebruikers die je dit mooie beestje ontnemen. Veel rij plezier er mee :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Hele mooier vervanger voor je vorige wagen, en meteen al het eea veranderd.

Licht en zicht pakket is wel fijn hé icm ch lh, gaat bij jou dan ook je dimlicht aan of alleen mistlampen? Even nieuwschierig icm je xenon.

Die tuner in Huize is een collega van mij ook geweest met zijn honda (zonder turboo_O) maar al met al is hij nog steeds erg tevreden.

Veel plezier en veilige km’s gewenst met je nieuwe bolide :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!