De duif

Max1996

Bekend lid
580
399
112
Goedemorgen!

Vanochtend toen ik naar het werk reed, zat er weer zo'n trage duif op de weg die eruitzag alsof hij geen haast had om weg te vliegen. Ik keek even snel in mijn achteruitkijkspiegel om te zien of er niemand achter me reed, trapte vervolgens op de rem om de duif wat extra tijd te geven. Maar ja, je raadt het al - ik schampte de duif toch een beetje en liet een wolk van veren in de lucht achter. Oeps!

Ik vroeg me af waarom duiven altijd zo traag lijken te zijn bij het wegvliegen en waarom ze vaker worden geraakt door auto's in vergelijking met andere vogels. Het is bijzonder dat je zelden andere vogels ziet liggen op de weg na een aanrijding. Ik heb even gezocht op internet, maar kon niet meteen iets vinden. Misschien weet een van jullie waarom dit zo is?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Het zou mijn verhaal kunnen zijn incl. de wolk met veren in de achteruitkijkspiegel.
Arme Pigeon, is al de tweede keer deze week. ;)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Duiven zien niet zo goed qua diepte. Dus die hebben veelste laat door dat er een auto (met hoge snelheid) aan komt
Ik lees het ja! Om diepte te zien heb je overlap nodig in je gezichtsveld.

"Een duif heeft een gezichtsveld van 340 graden doordat de duivenogen aan beiden kanten van de kop zitten. Maar op het gebied van binoculair zicht – het gezichtsveld dat met beide ogen wordt waargenomen – moet de duif inleveren: slechts 24 graden van het zicht overlapt en kan dus met diepte worden gezien."
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: Steph
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!