Datalek auto & persoonsgegevens.

Snowdude

Bekend lid
1,527
758
122
Zoals jullie ook al hebben vernomen in de het nieuws zijn er van miljoenen klanten voertuig en persoonsgegevens gelekt.

Ik kreeg daar gisteren een schrijven van dat de kans aanwezig zou kunnen zijn dat....bla bla bla en dan komt het hele verhaal wat in de kranten heeft gestaan en op het nieuws is geweest.

Dit is natuurlijk, laat ik het zo zeggen balen (laat ik het netjes houden ;) ) Hier wordt je niet vrolijk van en de vraag is of je hier op den duur last van zal gaan ondervinden.

Hebben jullie ook z'n schrijven ontvangen en ga je daardoor extra maatregelen nemen voor jezelf? Misschien je auto extra beveiligen? Wat moeten we nu met z'n situatie?
 
Ik heb ook een bericht gehad en ben er niet blij mee. Je hoort dit soort berichten steeds vaker en blijkbaar nemen bedrijven niet voldoende maatregelen om het extra te beveiligen. Ik neem verder geen maatregelen, tenzij ik hier overtuigd word.
 
VW POLO  AW  1.0 Parrelblack 
ik heb dat bericht van profile gekregen en daarna 15% korting gekregen voor apk
heel ironisch want die ga ik volgende week laten doen.
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Ook het bericht ontvangen van Volkswagen inderdaad, wordt je niet echt blij van grrrr.
Eigenlijk verder niets aan te doen (password op de site aanpassen).
 
Volvo  -  - 
Ik heb hier geen bericht over ontvangen, ook niet van de dealer. Wel op het nieuws meegekregen. Zou bij een specifieke software leverancier zijn geweest dat lek, dus misschien dat het afhankelijk is of jouw dealer/garage de software van dat bedrijf gebruikt of je er iets over te horen krijgt of niet.

Ben zelf sowieso altijd wel erg oplettend van mezelf voor scam telefoontjes en e-mails, dus daar ben ik wel alert mee.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Helaas ook mail gekregen van vw over de datalek/moet me auto of sleutels niet afgeven voor en beurt als ze aan de deur staan!!
 
Volkswagen  Polo aw  1.0 TSI 85 kw 116 pk dsg R-Line 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!