Dashcam

VWAlexander

Bekend lid
895
470
95
Ik ben op zoek naar een Dashcam voor in mijn Polo.
Wat is nou een goede dashcam die ik makkelijk achter de spiegel kan plakken, dus niet te groot (zonder uitklapbaar scherm etc.), en makkelijk te bedienen is met fullhd/gps/etc.. Niet teveel gedoe met kabels en gewoon goede kwaliteit. Liefst moeilijk zichtbaar van buiten.

Verder: Hoe kan ik de kabel naar de 12V stekker makkelijk wegwerken in de Polo 6R? Kan ik die makkelijk achter de hemel verstoppen en de A stijl loshalen? Is er nog een andere makkelijke manier om de dashcam power te geven, zonder de 12V stekker te gebruiken?

Nu kwam ik de volgende tegen:
- De Mini 0806 is onlangs uit gekomen. Volgens de Youtube filmpjes echt goed beeld etc.
http://www.allcam.nl/mini-0806
- Deze is ook wel interessant, alleen wel een stuk duurder; En met een of andere Power Magic Pro erbij..
http://www.blackvue-nederland.nl/pr...ckvue-dr500gw-hd-32gb-power-magic-pro-details > Is dit het nou echt waard voor een toch al +2 jaar oud model?

Tips zijn ook welkom :)
 
interieur verlichting zijn die lampjes boven in het dak. die hebben een 12V, 12V bij deuren open en een aarde draad erheen lopen.
Dus je bedoeld die interieurverlichting loshalen, en daar zitten daar ergens kabels die ik kan verbinden met die van de camera? En daar zit ook al een aarde die ik dan kan verbinden?
Waarom doen mensen dat dan niet gewoon en waarom zit dit er dan bij
http://www.cameranu.nl/pictures/1373530477_619/blackvue-power-magic-pro.jpg

Kwam zelf deze toevallig vandaag tegen via Facebook in een groep. Ben zelf ook aan het denken om er eentje aan te schaffen.
Vooral voor tijdens het werk. Eventueel nog eentje extra in m'n personenauto en dan ook de voeding zo goed mogelijk weg gewerkt.

http://dutchdashcam.webklik.nl/page/welke-dashcam-kopen-

Link doet het niet Stick Out Tongue
 
ik denk omdat de meeste cameras een usb poort hebben en daar zit geen 12V op maar 5V ;)

maar idd kun je bij je interier verlichting redelijk makkelijk 12V en GND weghalen.
Ok, dan haal ik dat daarvandaan. Maar heb ik dan geen interieurverlichting meer?
Camera's hebben idd USB aansluiting met power via die 12V stekker. Hoe kan ik dan de camera met die draadjes op de verlichting aansluiten? Moet ik dan die Power Magic Pro gebruiken + die 12V stekker van camera erin, en samen ergens verstoppen?

@VWAlexander ik heb er geen last van in elk geval? Anders deze link even pakken: http://dutchdashcam.webklik.nl/page/home-pagina
Of gewoon zoeken naar dutchdashcam op google.
Ahja die doet het. Vind hem wel wat groot met die zuignap en constructie ertussen Stick Out Tongue
 
Ahja die doet het. Vind hem wel wat groot met die zuignap en constructie ertussen Stick Out Tongue

Ligt er maar net aan wat je wilt.. Wil je kwaliteit en goed beeld of wil je iets "net"?
Wellicht dat er iets te doen valt aan het systeem dat je het wellicht kleiner kunt maken. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar denk dat je wel een beetje stabiliteit en stevigheid moet hebben..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
netjes en goed beeld. zoals de Mini 0806 met 1296P en die je bijna niet ziet achter de binnenspiegel. Die Blackvue vind ik dan toch echt de max kwa grootte bijv. Twijfel wel of de Mini goede kwaliteit is kwa build, etc. In sommige Youtube filmpjes zie je camerashake. Dus hij zit niet stabiel vast.

Dit is ook een Dutchdashcam http://www.videocamerashop.nl/product/513907/category-213809/dod-ls460w.html
 
Laatst bewerkt:
Klopt Dutchdashcam heeft voornamelijk het merk DOD te koop. Ik heb zelf nog eens gekeken en ook naar de filmpjes wat hij zelf geplaatst heeft, krijg ik de neiging om voor de personenauto de Mini 0806 aan te schaffen. Voor de werkwagen zal ik waarschijnlijk toch voor de DOD LS460W gaan..

Maar is echt wat je zelf wilt qua kwaliteit en wat jij belangrijk vindt. Evenals wat je er voor uit wilt geven.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
Vind de beeldkwaliteit van de Mini 0806 echt super vooral met die UV filter erop. Die camerashake is nog niet zo erg. En voor €150 is deze zeker niet verkeerd. Groot voordeel is ook dat hij echt klein is en dus bijna niet opvalt.
Denk dat de mini0806 het wel eens zou kunnen worden :)
Snap alleen nog niet helemaal hoe ik die dan kan verbinden met de verlichting, denk dat ik maar eens een kijkje ga nemen hoe het daarbinnen uitziet x)
 
Ik bedoelde de 0801 mijn excuses, volgens mij is het nieuwste model de 0805. Beiden in elk geval met een plakmount. De DOD LS460W is ook verkrijgbaar met een plakmount kreeg ik te horen.

Beste Silvano,
De Mini 0801 is een leuke camera, maar niet te vergelijken met de DOD qua kwaliteit. De mini heeft 1 jaar garantie. Dod twee!
Zie de mini meer als een leuke gadget. Is ie defect na een jaar, dan is dat maar zo.
Oude bestanden overschrijven doen ze allemaal. Ik heb ook een Mini 0805, beter beeld dan de 0801, kost 105 euro, de 0801 79 euro. Je kunt hier geen filter voorzetten.
Tja, tis wel goedkoper...... Maar enigszins geluk moet je er wel mee hebben. Binnen de garantietermijn van 1 jaar is er natuurlijk niets aan de hand. Reparatie nadien is nauwelijks mogelijk vanwege de hoge retourkisten naar China.
Mini kent geen Nederlandse importeur, dar moeten we zelf invoeren. Dod Europa is natuurlijk heel groot, dat is heel wat anders.
Over het lezen van kentekens s'nachts.... Alleen als je erachter rijdt. Nooit tegemoetkomende auto's. Alleen overdag mits er voldoende licht is. Dat kan geen enkele camera, alleen van de politie, maar die kosten 12000 euro!!!
De DOD is de beste allround cam, wordt geleverd met een zuignap en een plakmount.
De mini alleen een plakmount!
De 0805 is de betere tussenoplossing.
Groetjes Rene

Dit is een van de reacties die ik terugkreeg van de eigenaar van dutchdashcams. Ik begin nu eerlijk gezegd best wel te twijfelen haha! Wat betreft de verbinding naar de interieurverlichting kan ik je helaas niet mee helpen. Ik denk dat ik dit sowieso door iemand met verstand ervan laat doen..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
0806 is de nieuwste. Is nog geen half jaar oud volgens mij, misschien nog zelfs pas van begin 2015. Wat betreft garantie heeft hij er wel een punt. Maar als ik die 0805 of zelfs 0801 vergelijk met die DOD ja dan is die DOD uiteraard beter. Maar 0806 is in mijn ogen nog de beste beeldkwaliteit. Dit concludeer ik door YT filmpjes te hebben gekeken van beelden, dus wil niet zeggen dat dat echt zo is Stick Out Tongue

Wat betreft aansluiting heb ik hier wat gevonden, die hardwire kit word er dus ook bijgeleverd (0806)
Kan alleen niet goed lezen wat daar in rode letters is beschreven:
Naamloos.jpg


DOD LS460W houd ik ook nog als optie open.
 
Laatst bewerkt:
Volgens Rene is het zo dat de 0803 en de 0806 teveel problemen hebben en je daarom zou moeten mijden. Of dit waar is geen idee, hij zal er wel het meeste verstand van hebben dan mij. Wat in de rode letters staat geschreven is "mini 0801 dash cam".
Ik blijf even goed aardig twijfelen, maar als ik zou moeten beslissen op basis van prijs dan zou ik toch gaan voor de 0805. Geef dan liever even wat minder uit dan dat ik €180,- zou moeten betalen. Wil er namelijk twee, een voor het werk en de andere voor privé.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Hier een filmpje van de Mini 0805 een test in het 'donker':
Ik moet zeggen, wat ik zo zie ben ik er wel tevreden over. Je ziet duidelijk de kentekens en ook is het beeld helder.

Hier eentje in daglicht:

Enigste wat hierbij jammer is, is dat je de reflectie in de voorruit hebt. Maar dit is met de meeste modellen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Hmmm ja beeld van 0805 ziet er ook wel goed uit, kan niet zo snel het verschil zien met 0806. Vind de casing van de 0805, dat ronde ook wel mooier maar dat zijn details Stick Out Tongue Wel weer goedkoper dat is ook mooi €105 http://www.safeye.nl/nl/mini-0805.html

Maar wat betreft die garantie begin ik ook wel beetje te twijfelen over Mini. Stel dat er iets aan de hand is. Weet niet of ik bovenstaande site wel zo betrouwbaar vind. Koop liever een bij Coolblue of Bol.com, met goede service mocht er iets aan de hand zijn of retourneren.
Als ik dat wil heb ik die DOD LS460W als beste keuze maar die is dan weer een stukje duurder..
http://www.videocamerashop.nl/product/513907/dod-ls460w.html
 
Gelijk heb je, ik zou hem dan ook bestellen bij Coolblue, zeker aangezien je daar ook 'gratis' verzenden hebt. Alleen als je het zo gaat bekijken, bij dutchdashcam betaal je €172,- excl. verzending. Dus eigenlijk komt het op hetzelfde neer. Net een filmpje gezien over de 0805 waar de kwaliteit weer bij tegenviel..
Altijd lastige keuzen zo iets, maar wat betreft de garantie kreeg ik dit nog als reactie:
Beide hebben geen intern geheugen. De types met intern geheugen hebben vaak firmware problemen.
Dus ook dat is weer een keuze die ik bewust heb gemaakt met de verkoop!
De 0805 heeft een mooi beeld, lekker klein..maar 1 jaar garantie! Is hij defect nadien, beschouw hem dan maar als verloren.
De meeste mensen die deze cam kopen, realiseren zich dat. En.... Hebben er geen moeite mee. Het blijven natuurlijk apparaten die het behoorlijk voor hun kiezen krijgen. Warmte, koude, vochtig enz. Ze hebben nou eenmaal niet het eeuwig leven. Er zit een noodzakelijk oplaadbare batterij in. Je weet dat die batterijen niet een lang leven hebben.
Een Vico camera heeft een capasitor, geen batterij maar een soort van Elko. Die gaat 50000 ladingen mee, een batterij oplaadbaar ongeveer 900 keer!
De Vico Marcus' serie begint bij ongeveer 130 euro. Die is weer groter maar is ijzersterk , als iemand naar zeer warme of koude streken gaat, adviseer ik deze camera!
Groetjes Rene

Daar zit natuurlijk ook wel weer wat in. Wat wel weer een voordeel is, is dat de DOD zowel een zuignap als plakker bevestiging heeft. Dus technisch gezien zou je er maar eentje hoeven te kopen mocht je willen omwisselen naar een andere auto.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Nadat ik bovenstaand filmpje gezien heb ga ik denk ik toch voor de LS460W.. Kwaliteit is zeker goed te noemen in de verschillende situaties.
Evenals het mooie voordeel is dat er zowel een zuignap als plakker bevestiging aanwezig is. Enkel een 'nadeel' is dat je eventueel een 2e stroombron moet bijkopen voor in een andere auto.

Wat trouwens wel nog van interesse zou kunnen zijn, is dat Dutchdashcams een polaroid filter heeft voor dit model. Waardoor glinsteringen er niet meer zijn. Dan krijg je namelijk dit:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!