Dashcam hardwire in zekering kast

nog een laatste vraag.
Als ik rood op constante plus aansluit en geel op acc, is het dan niet zo dat de cam altijd stroom krijgt door de constante plus?
is dit dan ook weer niet brandgevaarlijk?
of zorgt de gele kabel ervoor dat hij geen stroom trekt.
ook zit er een schuifje op het kastje wat ik links midden(off) en rechts kan zetten, deze moet ik op welke zetten?
ik wil trouwen niet dat de dashcam stroom krijgt als mijn auto uit staat
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
"Laatste vraag"

Stelt er gelijk 4 in 1 keer, maar om je antwoord te geven, de gele is acc inderdaad, dus zodra je je contact aanzet gaat hij aan. Dat knopje is voor je parkeerstand. Dus auto uit, sleutel eruit, schakelaar op aan en de cam blijft lopen totdat de accu onder xxxxx volt komt, bij jou volgens mij 11,5. Blackvue heeft ook zoiets en deze heb ik zelf. Hier kan je ook nog de tijd instellen hoelang hij aan moet blijven.
 
haha, ja 1 grote vraag wat bestaat uit meerdere vragen Big Grin
Als ik het dus goed begrijp en ik zet de schakelaar op off zou hij geen stroom moeten leveren als het contact uit is.
Of begrijp ik hem niet en waarom heeft de schakelaar dan 2 standen + off
Sorry voor de misschien wat domme vragen, probeer een hoop te leren
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!