Dakdrager Polo 6R 5-deurs

Hi allemaal,

Volgende maand willen wij met de Polo op vakantie en met 2 kinderen is het wel handig om een dakkoffer te hebben.

Wat is jullie ervaring met dakdragers/dakkoffers op een Polo 6R? En welk merk zouden jullie aanraden/kopen? En waar?

Misschien heeft er iemand nog een setje staan waar hij of zij van af wil?

Groetjes,
Fred
 
Bij mij hetzelfde. Ik wil zelf een dakkoffer van max 150cm lang. Anders lijkt het net of de dakkoffer groter is dan de auto. Qua dakdragers heb ik de originele van VW gekocht via Marktplaats, loopt mooi in lijn met de auto.

uploadfromtaptalk1434484791308.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bluemotion 
Hoe zit het met je rubbers van je auto.
Had ergen op het forum gelezen dat als je de dakdragers er een tijdje op heb zitten dat de rubbers een beetje vervormen door de montage.
 
Na wat zoeken zie ik trouwens dat er veel universele te koop zijn op webshops. Voor zo'n €140 kan je wel een setje vinden. Maar waar moet ik nou rekening mee houden als ik een universele koop op marktplaats?
 
Ik heb dakdragers van Thule met een wingbar. Ga je dan een andere auto kopen hoef je er alleen de kit te vervangen. de rest kun je hergebruiken + dakkoffer dynamic. Bevalt mij erg goed. zijn wel wat aan de prijs maar dan heb je ook wat.
 
Chung, hoeveel liter dakkoffer kan er eigenlijk op de 6R? Ik ging er van uit dat 320ltr wel zo'n beetje het maximale is ivm de grootte van de auto, maar misschien zit ik er naast?
 
Zoek even op Marktplaats naar Thule stangen met lengte 127 cm of naar type 769. Ik vind zó al een set voor een Golf, vraagprijs € 60. Beste is eentje met voet. Dan nog kit 1564 erbij, nieuw of 2e hands en je bent klaar. De kit dat zijn de rubbers plus de lepels.

mximeuex3rc-p3b0mpdhu9g_1_1_1_1_2.jpg
 
Zoek even op Marktplaats naar Thule stangen met lengte 127 cm of naar type 769. Ik vind zó al een set voor een Golf, vraagprijs € 60. Beste is eentje met voet. Dan nog kit 1564 erbij, nieuw of 2e hands en je bent klaar. De kit dat zijn de rubbers plus de lepels.

Top, ga gelijk zoeken. Heb liever ook een Thule set, maar die kosten nogal veel imo, maar dit is ook een optie, thanks
 
320l is misschien iets groot op een polo maar ik vind het wel kunnen. Daarnaast kun je de langere ski's en schoenen er goed in kwijt. Kan hem er niet even opzetten want de koffer en dragers liggen niet bij mij thuis. Het beste is om naar een dealer te gaan en daar even te kijken, eventueel de koffer er vrijblijvend op te plaatsen.
 
Met deze set ben ik vorig jaar op vakantie geweest naar Italië, inclusief twee kinderen, twee campingbedjes en luxe wandelwagen.
De afmeting van de box is 150x90x37, Thule 360 liter. Hij heeft een snelsluitsysteem, zodat hij zeer snel te monteren is.
De deksel sluit op twee punten aan de zijkant en een klem aan de voorkant, 150 km/h was in Duitsland geen probleem.
De dakdragers zijn origineel Volkswagen.
Beiden mogen voor een goed bod weg... (met de Touran voor de deur zijn ze een beetje overbodig)
image.jpg image.jpg
 
Met deze set ben ik vorig jaar op vakantie geweest naar Italië, inclusief twee kinderen, twee campingbedjes en luxe wandelwagen.
De afmeting van de box is 150x90x37, Thule 360 liter. Hij heeft een snelsluitsysteem, zodat hij zeer snel te monteren is.
De deksel sluit op twee punten aan de zijkant en een klem aan de voorkant, 150 km/h was in Duitsland geen probleem.
De dakdragers zijn origineel Volkswagen.
Beiden mogen voor een goed bod weg... (met de Touran voor de deur zijn ze een beetje overbodig)
image.jpg image.jpg
Hallo,zijn de dakdragers en koffer nog te koop??
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!