Dab+ voor GTI AW

Beste leden van mypolo.nl,

Zoals een aantal van jullie weten ben ik een aantal maanden eigenaar van een GTI uit 2019. Tijdens mijn zoektocht zocht ik naar een auto met DAB+. Deze eis heb ik uiteindelijk laten vallen.
Nu ben ik stiekem toch benieuwd wat er voor nodig is om DAB+ als optie op mijn radio te krijgen.
Ik vind het niet erg om door een dealer dit te laten doen maar heb een flauw vermoeden dat deze een nieuwe radio aanraden a €2000 iets dergelijks.
Op de foto’s de antenne van mijn auto, de desbetreffende radio en software informatie etc.
Ik hoor het graag als men meer weet over dit onderwerp, alvast bedankt voor jullie tijd en kennis !
 

Bijlagen

  • IMG_20211005_160439.jpg
    IMG_20211005_160439.jpg
    1 MB · Weergaven: 48
  • IMG_20211005_160604.jpg
    IMG_20211005_160604.jpg
    1 MB · Weergaven: 49
  • IMG_20211005_160644.jpg
    IMG_20211005_160644.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 48
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
ander kastje in je handschoenenvak en een dab antenne denk ik
Is er ergens te vinden wat de verschillende versies zijn. Het enige wat ik gevonden heb is 1 met en 1 zonder navigatie aansturing. Ook de voorzijde van de radio unit 1 met app en de ander met nav knop (de versie die ik heb) maar weet niet goed waar ik nu op moet letten bijvoorbeeld.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
Niet iedere auto van dit bouwjaar is geleverd met dab+ af fabriek.
Het is namelijk gewoon en optie.
Ik voeg een bestand bij waar het hele scala in staat.
Voor de luie lezer, pagina 53.

Dab+ antenne zit standaard als de optie is aangevinkt in de achter klep.

De unit die jij in je dashboard kastje hebt is zonder dab+ aansluiting.
Dat kan je gewoon googlen. :3q0035864c

De module die je zou kunnen zoeken met alle opties:
Dab+, Navi, MOST is: 3Q0035874C

Plak dab+ antenne op je voorraam is een optie.
Of je zoekt een dak antenne die ook dab+ ondersteund.
Zwarte aansluiting. (en alle andere die daar op zouden moeten zitten)

Achteraf dab+ en/of navigatie inbouwen kan ook met een scherm met APP knop rechts boven.
Navi gaat dan gewoon via het menu knopje, waar je dan kan doordrukken op navi.

Een en ander moet wel gecodeerd worden.
Dus uiteindelijk raak je bij een van de experts:
@Rainesh
@Antera
 

Bijlagen

  • ZSP_571 VW De Polo 2018.pdf
    2.2 MB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
stuur mij maar een PB, kan je wel een unit regelen met DAB.

het is namelijk zo, vw, skoda en seat hebben units erin met diverse aansluitingen aan achterzijde van unit (in handschoenenvakje) dan heb je dus bijv fm en dab.
als die dab aansluiting er NIET is, dan werkt dab ook niet, als af fabriek dab op radio zit, is het ook al werkend.
zal dus even andere unit in moeten en ff een verloopje, zodat AM lijn gebruikt kan worden als DAB, dat scheeld kabel trekken en antennes wisselen en is een stuk goedkoper
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!