Zoals ik ook hier al had aangegeven had ik alles al nagemeten en de volledige bekabeling van de cv in de achterklep functioneerd tot vooraan in de zekeringkast.
Dus vandaag had ik een afspraak bij de dealer om dit op te lossen, het probleem is echter ontstaan op de dag de auto bij hun is geweest voor een grote beurt ect..
Aangegeven dat ik alles al had nagemeten tot aan de zekeringskast en gevraagt of ze 'm aan de VAS en/of Vag-Com wilden aansluiten.
Echter ging de monteur eerst alles op zijn gemakje nameten, proberen met andere pompjes, ect.
Uiteindelijk bij de zekerings kast aangekomen, tot hier de kabels doorgemeten en geeft aan tot alles tot in de zekeringskast na behoren werkt (zoals ik dus een uur eerder had aangegeven bij hem).
Uiteindelijk de Polo aangesloten op de VAS, hierin heeft hij een beetje lopen rondzoeken en niks kunnen vinden.
Toen aangesloten aan de VCDS, ook hierin niks kunnen vinden (had zelf érg de indruk dat hij niet wist waar die moest zoeken aangezien hij zowat overal op klikte).
Uiteindelijk 1,5 uur verder en nog niks wijzer, wel even mogen betalen, gelukkig met een beetje korting (vond ik wel netjes).
De geboden oplossing: een nieuwe afspraak maken en de auto een dag bij hun laten zodat ze verder kunnen gaan zoeken naar het probleem.
Ze vermoeden een fout in de comfortmodule maar weten het niet zeker.... Kleine schatting voor een comfortmodule volgens hun: €300,- tot €500,-!!! exclusief onderzoekskosten...
Wel vreemd want er staat geen foutcode in het systeem?!?
Ben nou flink aan het nadenken om zelf maar een Vag-Com kabel aan te schaffen en op mijn gemak eens de Polo aan te sluiten en te onderzoeken.
Ik houd jullie op de hoogte