Cv achterklep

Graag zou ik willen weten of je via de vcds de cv van de achterklep kan (de)activeren.
Sinds mijn Polo van de week voor een grote beurt is geweest bij de dealer doet mijn cv op de achterklep het niet meer.

Groet, Bob.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ja je kunt in de Cental Electronics met de coding aangeven of Trunk lid Remote unlocking installed is en of Trunk lid Remote unlocking impulde driven is.
Verder kun je in de Adaptation van de Central Electronics de tijd, 0,32-81,6 sec, instellen dat de achterklep los blijft staan nadat je op de Remote gedrukt hebt.
Maar waarom zou jouw garage daar wat aan veranderd hebben maar als ze dat gedaan hebben kunnen ze dat ook weer corrigeren.
 
Ben al eens terug geweest omdat van de cv totaal niks meer klopte, de ene keer deed het 't wel, dan maar voor de helft, dan weer niks.
Ze hebben 'm uitgelezen en toen deed ie het weer, behalve me achterklep kwam ik dus naderhand achter...

Denkelijk dat ik morgen maar eens bel naar ze om te vragen wat er mogelijk is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Zoals ik ook hier al had aangegeven had ik alles al nagemeten en de volledige bekabeling van de cv in de achterklep functioneerd tot vooraan in de zekeringkast.

Dus vandaag had ik een afspraak bij de dealer om dit op te lossen, het probleem is echter ontstaan op de dag de auto bij hun is geweest voor een grote beurt ect..
Aangegeven dat ik alles al had nagemeten tot aan de zekeringskast en gevraagt of ze 'm aan de VAS en/of Vag-Com wilden aansluiten.

Echter ging de monteur eerst alles op zijn gemakje nameten, proberen met andere pompjes, ect.
Uiteindelijk bij de zekerings kast aangekomen, tot hier de kabels doorgemeten en geeft aan tot alles tot in de zekeringskast na behoren werkt (zoals ik dus een uur eerder had aangegeven bij hem).

Uiteindelijk de Polo aangesloten op de VAS, hierin heeft hij een beetje lopen rondzoeken en niks kunnen vinden.
Toen aangesloten aan de VCDS, ook hierin niks kunnen vinden (had zelf érg de indruk dat hij niet wist waar die moest zoeken aangezien hij zowat overal op klikte).

Uiteindelijk 1,5 uur verder en nog niks wijzer, wel even mogen betalen, gelukkig met een beetje korting (vond ik wel netjes).


De geboden oplossing: een nieuwe afspraak maken en de auto een dag bij hun laten zodat ze verder kunnen gaan zoeken naar het probleem.
Ze vermoeden een fout in de comfortmodule maar weten het niet zeker.... Kleine schatting voor een comfortmodule volgens hun: €300,- tot €500,-!!! exclusief onderzoekskosten...
Wel vreemd want er staat geen foutcode in het systeem?!?

Ben nou flink aan het nadenken om zelf maar een Vag-Com kabel aan te schaffen en op mijn gemak eens de Polo aan te sluiten en te onderzoeken.



Ik houd jullie op de hoogte ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
De geboden oplossing: een nieuwe afspraak maken en de auto een dag bij hun laten zodat ze verder kunnen gaan zoeken naar het probleem.
Ze vermoeden een fout in de comfortmodule maar weten het niet zeker.... Kleine schatting voor een comfortmodule volgens hun: €300,- tot €500,-!!! exclusief onderzoekskosten...
Wel vreemd want er staat geen foutcode in het systeem?!?

Ben nou flink aan het nadenken om zelf maar een Vag-Com kabel aan te schaffen en op mijn gemak eens de Polo aan te sluiten en te onderzoeken.

Ze vermoeden een fout in de comfortmodule maar bij mijn Polo wordt het door de Central Electronics geregeld zoals ik 4 dagen geleden al aangaf.
Als de coding gewijzigd is en daardoor de CV-bediening van de achterklep niet meer actief is krijg je geen foutmelding want er is in feite niets fout. Het is dan alleen anders ingesteld dan jij graag wilt. Koop zelf maar een VCDS/Vagcom kabel dan kun je waarschijnlijk wel wat geld besparen door die dingen zoveel mogelijk zelf te doen.
 
Helaas van niemand meer wat vernomen.
In AutoData heb ik gevonden dat het eventueel kan liggen aan het feit dat ik geen originele radio heb, dit ga ik binnenkort even uitproberen als ik wat meer tijd heb. ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!