Cursus onderdelen zoeken

iichel

Exclusive lid
12,853
4
8,070
283
Dames, heren,

Ik heb promotie gemaakt op het werk. Erg leuk natuurlijk, maar dat betekent dat ik wat minder tijd heb om jullie te helpen met kleine dingetjes.
Ga je weinig van merken, maar toch. Goeie gelegenheid om jullie even fatsoenlijk op te voeden. Of je bent hierheen doorgestuurd nadat je een onderdeel nummer vroeg en iemand had geen zin om het voor je te doen. Dat kun je vanaf straks zelf! Mooi he?

Give a man a fish, he'll eat for a day. Teach a man how to fish, he'll eat for a lifetime ;)

Er is een mooie online versie van ETKA te vinden op:
https://ifinterface.com/ (werkt het mooiste met FireFox)

1. klik op 'welcome'
2. klik op 'Free Services'
3. klik op 'CarProg2'
4. klik op 'x'
5. klik op 'PO Polo/Derby/Vento-IND
6. kies een modeljaar, bv 2013
7. DUBBELKLIK op 6R-F-000

je bent nu in de catalogus.

Die F zit vaak in je VIN. bv mijn VIN is WVW ZZZ 6R ZEY <-- die E, dat is je modeljaar.

Linksboven zet ik altijd de taal even op Nederlands of Engels. Dat zoekt makkelijker.

Stel, ik wil een hemelverlichting hebben voor mijn BlueGT, achterin. Wat doen we dan?

1. kies '8 Body'
2. CMD-F (of CTRL-F als je niet van mac houdt)
3. typ 'int' want we zoeken een interior light. Alleen interior mirror en 3-point seatbelt.
4. kies '9 Electrical systems'
5. 3. typ 'int' want we zoeken een interior light.
6. dubbelklik op interior light and vanity light
7 de site is even aan het denken. dat zie je aan het bewegende vakje rechtsboven
8. ik kijk op het plaatje, en ik zoek bijvoorbeeld nummer 5. dan kun je erop klikken of scrollen naar 5.
9 ik zie 6Q0947291A: interior and reading light with switch off delay
10 daaronder staan Y20 pearl grey en 82V titan black en aan het eind zie je de PR codes 6NA en 6NW.

PR codes! Belangrijk!

Een PR code is een optie/uitrusting code. Veel staan in de sticker, onder je kofferbak bodem, naast het reservewiel
Een overzicht in mijn dropbox: https://www.dropbox.com/s/h6eoq6k3038hptk/PR codes EN.pdf?dl=0
Bijvoorbeeld bij voorbumpers is de R-Line code 2JP.
Met deze codes zijn precieze modellen gedefineerd. Linksgestuurd, spiegel met lichtje, lamp met halogeen H7, stuur met leren bekleding etc etc.

Omgekeerd werkt het ook!
Een VAG onderdeelnummer is systematisch heel mooi opgebouwd (verrassend he?)
Een Polo 6R GT BCM is 7H0 937 090 B
Dus
7H0: 7H is het chassisnummer van een Transporter T5 (zoals de Polo bv 6R is)
9: Electrical components
937-00: groep: central electrics, fuses relays
937-50: groep: control unit (bcm) for convenience system, gateway and onboard supply unit
En dan zitten we al op de pagina met alle BCM's. Mooi, die duitse systematiek.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!