Coulance ratelende distributieketting 1.2 TSI

Enig speurwerk alvorens tot aankoop over te gaan, zou hebben uitgewezen dat dit een zeer serieus probleem was bij TSI's uit die periode. En de eerste vraag zou dan ook moeten zijn of de ketting vervangen is en zo niet of dit alsnog onder garantie kan, mocht het ratel-probleem zich voordoen. Dus in die zin is er nu idd niets te klagen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Enig speurwerk alvorens tot aankoop over te gaan, zou hebben uitgewezen dat dit een zeer serieus probleem was bij TSI's uit die periode. En de eerste vraag zou dan ook moeten zijn of de ketting vervangen is en zo niet of dit alsnog onder garantie kan, mocht het ratel-probleem zich voordoen. Dus in die zin is er nu idd niets te klagen.


Dat speurwerk heb ik gedaan en een 1.2 TSI uit 2014 zou dit probleem niet hebben...
 
Dan is het echt niet goed gedaan. Ik had een Yeti 1.2 tsi van dat jaar en daarbij deed het probleem zich voor, evenals bij vele anderen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
o nee, excuus ik ben abuis, die was van 2010. Maar ik las ergens dat pas na 2014 andere kettingen zijn gebruikt die het probleem niet meer zouden hebben. Enfin, mooi dat het zo wordt opgelost. Het geluid is niet zozeer het probleem, maar er mee doorrijden kan rampzalige gevolgen hebben wanneer de ketting verspringt.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Heb het geluid ook bij start van koude motor. Had filmpjes gekeken van 1.2 TSI motoren en de comments daarvan gelezen.

veel mensen zeggen dat dit ratel geluid heel vaak voor komt zelfs bij nieuwe auto’s en dat dit niks ergs is als de ratel na een paar seconden weg gaat. Dit omdat de 1.2 tsi motor niet het beste in elkaar zit. Veel mensen hadden ook de ketting vervangen maar ratel bleef. De ratel zou ook “olie kunnen zijn die vast zit aan de tensioners” staat in de comments, door het rijden van korte afstanden en na rijden van een lange afstand op de snelweg zou de ratel weg zijn bij het starten van de motor of minder lang duren.

verder stelt het geluid niks voor als het maar voor een paar seconden is, zeggen monteurs. Zelfs nieuwe auto’s hebben dit met de 1.2 tsi. Dit is wat ik gelezen heb.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Highline 140 PK 
Heb het geluid ook bij start van koude motor. Had filmpjes gekeken van 1.2 TSI motoren en de comments daarvan gelezen.

veel mensen zeggen dat dit ratel geluid heel vaak voor komt zelfs bij nieuwe auto’s en dat dit niks ergs is als de ratel na een paar seconden weg gaat. Dit omdat de 1.2 tsi motor niet het beste in elkaar zit. Veel mensen hadden ook de ketting vervangen maar ratel bleef. De ratel zou ook “olie kunnen zijn die vast zit aan de tensioners” staat in de comments, door het rijden van korte afstanden en na rijden van een lange afstand op de snelweg zou de ratel weg zijn bij het starten van de motor of minder lang duren.

verder stelt het geluid niks voor als het maar voor een paar seconden is, zeggen monteurs. Zelfs nieuwe auto’s hebben dit met de 1.2 tsi. Dit is wat ik gelezen heb.
Idd. Mijn Polo heeft het ook.
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: Dgrdam
Heb het geluid inderdaad ook, bij aanschaf van de Polo werd het er ook bij verteld:" Bij een koude motor klinkt het geluid hard, het klinkt maar een paar seconden en het kan geen kwaad." Dit ga je waarschijnlijk ook te horen krijgen bij de VW dealer.
 
Volkswagen  Polo  1.4 TSI BlueGT 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Dgrdam
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!