Contactslot en aircopomp

Hi!
Ik heb het volgende probleem met mijn contactslot, regelmatig kan ik de auto wel op contact zetten maar niet doordraaien naar starten. Na en keer of 3 de sleutel eruit en erin kan ik de auto wel starten.
Ligt dit aan de sleutel of aan het contactslot zelf (wat ik denk)?

Dan heb ik nog een ander 'probleem':
Regelmatig werkt mijn airco niet als deze aanstaat bij het starten. Als de airco uit staat en ik zet hem aan zodra de auto aan staat werkt deze altijd.
Foutcode 00898 intermittent is aanwezig.

Gaat om een polo 1.2tdi uit 2012.

Ik hoor graag jullie gedachten!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 105pk 
Is het contactslot een kwestie van een nieuwe bestellen bij de dealer en monteren? Of zijn er nog andere zaken daar in de buurt die je het beste kan mee vervangen?

De foutcode staat er 2x in:
- Short circuit to ground
- Open circuit/short circuit to B+
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 105pk 
Hi!
Ik heb het volgende probleem met mijn contactslot, regelmatig kan ik de auto wel op contact zetten maar niet doordraaien naar starten. Na en keer of 3 de sleutel eruit en erin kan ik de auto wel starten.
Ligt dit aan de sleutel of aan het contactslot zelf (wat ik denk)?

Dan heb ik nog een ander 'probleem':
Regelmatig werkt mijn airco niet als deze aanstaat bij het starten. Als de airco uit staat en ik zet hem aan zodra de auto aan staat werkt deze altijd.
Foutcode 00898 intermittent is aanwezig.

Gaat om een polo 1.2tdi uit 2012.

Ik hoor graag jullie gedachten!
Deze grap ken ik, dan doet die het niet en zodra je je contact een keer uit en aan doet dan werkt het weer. Het is letterlijk vanzelf over gegaan bij mij. Misschien omdat ik eens de accu los heb gehad of het bedieningspaneel, maar ik heb niks actief gedaan om het te verhelpen en het is weg gegaan
 
Deze grap ken ik, dan doet die het niet en zodra je je contact een keer uit en aan doet dan werkt het weer. Het is letterlijk vanzelf over gegaan bij mij. Misschien omdat ik eens de accu los heb gehad of het bedieningspaneel, maar ik heb niks actief gedaan om het te verhelpen en het is weg gegaan
Ja precies dat haha. Ik kijk wel hoe het in de loop vd tijd verder gaat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!