Connectoren voor adapter naar kabelset Kufatec - Retrofit stoelverwarming Polo 9N3

Hallo iedereen,

Ik wil graag OEM stoelverwarming met niet-OEM matjes retrofitten in mijn 9N3. Ik heb alle(denk ik) onderdelen bij elkaar maar ik zit toch nog met een paar vraagjes.

Ik heb de volgende onderdelen:
OEM Schakelaars dashboard (x2): 6Q0 963 563
OEM Controle module (x2): 6Q0 959 772 B
Kufatec Kabelboom: Klik
Set universele stoelverwarming, waarvan ik enkel de weerstandsmatjes wil gebruiken: Klik

Doordat ik geen OEM verwarmingsmatjes gebruik, moet ik een adapter maken om de matjes én control module op de kabelboom te kunnen aansluiten.
56ba028a308f8.jpg
In de rode kader staat het gedeelte dat ik graag zelf zou willen maken, maar ik heb moeite om de nummers van deze connectoren te vinden.

Connector die past op 1 (van afbeelding):
ik zoek dus het nummer of een link naar de connector die hierop past:
IMG_20170905_200807.jpg IMG_20170905_200822.jpg

Connector die past op 2 (van afbeelding):
IMG_20170905_200954.jpg
Deze lijkt heel erg op een 8-pins PCI-E voedingskabel voor grafische kaarten van computers, maar is het net niet. De afstand tussen de 2 rijen pinnetjes moet net wat groter zijn.

Weet iemand hoe ik aan die connectoren kan geraken?
Alvast bedankt!

Meer foto's van het geheel:

IMG_20170905_161520.jpg IMG_20170905_161548.jpg IMG_20170905_161643.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Even langs het magazijn van de dealer gaan, vaak weet de magazijn man ze wel te vinden in ETKA.
Ga je hier trouwens een HOW-TO van maken? Zou leuk zijn!

Zijn deze adapters niet gewoon tekoop...?
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Even langs het magazijn van de dealer gaan, vaak weet de magazijn man ze wel te vinden in ETKA.
Ga je hier trouwens een HOW-TO van maken? Zou leuk zijn!

Zijn deze adapters niet gewoon tekoop...?

Da's een goed idee. Ik ga zo even bij de magazijnier langs met alles om te kijken of hij me aan deze connectors kan helpen.
Ik ben zeker van plan om een how-to te maken voor het forum. Deze gaat zowel bruikbaar zijn voor diegene die OEM matjes willen gebruiken, alsook voor diegene zonder OEM matjes.

Stroomloopschema stoelverwarming.JPG
Dit is het stroomloopschema dat ik wil volgen om de adapters te maken. Hier zie ik wel 1 ding waaraan ik nog niet gedacht had. Mijn matjes hebben 2 draden, en uit de OEM matjes komen 3 draden (aansturing weerstand, thermovoeler en massa). De matjes die ik heb hebben dus geen thermovoeler. Heb ergens gelezen dat dit een NTC weerstand is van 10-15k Ohm, iemand die dit kan bevestigen? ( G59 op stroomloopschema)
Zo'n NTC kan je kopen bij de elektronicawinkel, die kan ik dan aan de matjes bevestigen en bij verwerken in de adapter.
 

Bijlagen

  • Stroomloopschema stoelverwarming zonder zijsteunverwarming Polo 9N3.pdf
    341.7 KB · Weergaven: 2
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
Ik heb daarstraks letterlijk 45 min bij de dealer in het magazijn gestaan om de juiste connectors te kunnen vinden. Ik had m'n kabelboom van Kufatec meegenomen, om te laten zien wat ik wou; maar omdat hier geen onderdeelnummers van VW op staan was het een moeilijke zoektocht. Hij keek ook de hele tijd van: Wat heb jij in godsnaam allemaal in je bolle kop gehaald?
Uiteindelijk was hij het beu en zei hij: Ik bestel gewoon alles wat erop lijkt, dan zien we wel wat er op past, en de rest sturen we terug. Ik (toen) gelukkig maar ik vrees dat niet alles even juist zal zijn.
Thuis dus nog een hele tijd verder gezocht en ben bij de volgende artikelnummers uit te komen:

De 6-polige stekker op de kabelboom van Kufatec is de 1J0 937 731
De stekker die hier op past (en ik dus nodig heb voor de adapter) bestaat uit 2 delen die je samen klikt
  • 1J0 937 723
  • 1J0 937 724
Hierin stop je dan 2x een breed contactpunt (000979136) en 2x een smal contactpunt (000979134)

De 8-polige stekker die op de controlemodule past is de 3B0 972 734.
De kleine vierkante contactpuntjes die hierin moeten vind ik niet direct. Ze lijken op 000 979 046 E maar dan voor kabels van 1mm².

En dan om het weerstandsmatje van de rugleuning op de adapter te kunnen aansluiten een 2-polige connector:
  • 1J0 972 923
  • 191972712

Het is de eerste keer dat ik zelf een adapter wil maken, dus indien iemand wilt controleren wat ik hier allemaal vertel, zou ik dat erg fijn vinden. :)

Het enige waar ik nog echt onzeker over ben, is de thermovoeler die niet in mijn matje zit, en ik er dus nog moet op plakken. Ik vermoed dat dit een NTC weerstand van 10k Ohm is. Iemand die erg vlijtig is met OEM matjes (ter beschikking) die dat even voor mij kan controleren en laten weten? :mrgreen::mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!