Compleet Discover Media systeem Polo 6C

Status
Niet open voor verdere reacties.

iichel

Exclusive lid
12,859
4
8,074
283
Deze retrofit geef ik op voor de Polo 6R, nadat ik de RVC ook moet gaan vervangen wat ik niet zie zitten.

Dus, te koop:
1x control unit Discover Media met FM, bluetooth, DAB etc
1x display Discover Media
1x verbinding kabel
1x GPS antenne
1x USB poort + kabel
klein spul zoals SD kaart
1x handschoenenvak (niet nieuw)

Alles is nieuw gekocht en een maandje oud.

Alles samen voor 1150 euro
 

Bijlagen

  • display2.JPG
    display2.JPG
    44.2 KB · Weergaven: 189
  • unit.JPG
    unit.JPG
    34.7 KB · Weergaven: 180
  • Leuk
Waarderingen: heugt
Deze retrofit geef ik op voor de Polo 6R, nadat ik de RVC ook moet gaan vervangen wat ik niet zie zitten.

Dus, te koop:
1x control unit Discover Media met FM, bluetooth, DAB etc
1x display Discover Media
1x verbinding kabel
1x GPS antenne
1x USB poort + kabel
klein spul zoals SD kaart
1x handschoenenvak (niet nieuw)

Alles is nieuw gekocht en een maandje oud.

Alles samen voor 1150 euro

He dit is er eentje met DAB. Ik heb zelf al een discover media. Enig idee wat ik allemaal moet aanpassen om DAB te retrofitten?

*control unit vervangen.
*dab antenne ???
* coderen ??
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Klinkt aantrekkelijk.

Waar zit de antenne origineel? Dak antenne?
Kan vrijschakelen ook met VCDS?
Yep origineel zit de DAB antenne in de antenne op het dak. In sommige modellen met een haaievin op het dak zit deze in de achterruit.
Als je een staafje op het dak hebt, zit DAB op de dak antenne
Het vrijschakelen is mij altijd verteld dat het via de dealer moet, wellicht kun je dit zelf ook met VCDS maar dat weet ik niet.
 
Verkoop je de DAB+ ook los?

Want volgens mij heb ik zo standaard atenne waar al Dab+ op zit als ik hier zo lees . Een lange met draadje er omheen?

Dan zou t enkel dat DAB+ er inzetten en te activeren bij de dealer
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Verkoop je de DAB+ ook los?

Want volgens mij heb ik zo standaard atenne waar al Dab+ op zit als ik hier zo lees . Een lange met draadje er omheen?

Dan zou t enkel dat DAB+ er inzetten en te activeren bij de dealer
Je zou voor de zekerheid even onder de antenne kunnen kijken of er een zwarte stekker zit. Als die er zit is het een kwestie van aansluiten en luisteren.

Ik verkoop het alleen als set. Dat is voor je zelf ook makkelijker, anders heb je straks een niet-dab control unit (kastje in het handschoenenvak).
Die is niet echt los verkoopbaar.
Ik heb hiervoor met verschillende handelaars gesproken om zo'n DAB unit te kopen en die verkochten altijd complete sets.
dat is omdat als iemand een Polo 6C of Passat heeft waar een composition radio in zit, en navigatie wil inbouwen, moet ie scherm + control unit + accessoires vervangen.
 
Niet raar opkijken als hij voor dat losse systeemeenheidje alleen al 850-900 euro vraagt dan, zo'n kastje alleen kost nieuw 1700 euro bij je dealer (heb zelf ook een Discover Media erin en ook een complete set gekocht met DAB, wat iichel aanbiedt is echt niet zo duur)
Met verkoop van je eigen systeem leg je denk ik maar 150-200 euro toe.

Wereld van verschil trouwens, DAB. zou standaard moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!