Coming home / leaving Home / bochten verlichten

Coming home en bochtenverlichting zijn mogelijk.

Bij coming home moet men wel nadat je de sleutel uit het contact hebt verwijdert 1 maal seinen met het grote licht.

Meeste forumleden hebben het laten doen door Jela uit Bodegraven, aardige kerel met verstand van zaken en voor MYPOLO forum leden kost het maar 20 euro.
 
Waarom zou je bochtenverlichting willen hebben?

Van de buitenkant gezien is het net of je met een kapotte mistlamp rijd.
Zie er het nut niet van in.
Heb mijn rijbewijs nu 15 jaar en heb nog geen bocht gemist dus wat zou ik dan meer moeten zien?
 
John, ik heb mn rijbewijs 29 jaar, ik heb ook nog nooit een bocht gemist en nog nooit een aanrijding gehad. Ben echter blij met mn bochtenverlichting, mn airbag en veiligheidgordel want je weet nooit wat er morgen kan gebeuren. Bovendien is bochtenverlichting nu eens een extra is die nauwelijks iets hoeft te kosten! Ben het wel met je eens dat nut van bochtenverlichting maar heel beperkt is.

Groet, Hans
 
witalik zei:
Is dit altijd zo dat je zelf nog met groot licht moet seinen ?

yep.bij alle BM wel ja, maar schijnt dat bij sommige PoLo een soort sensor is en dan brand ie altijd als je je sleutel van je contact eraf haal, en als je je auto van je alarm afhaal. dit heb ik ook van een ander gehoord dus don't blame me if its not . :roll:
 
Heb de coming home / leaving home geactiveerd op mijn BM. Resultaat is inderdaad dat je eerst met groot licht moet seinen voordat coming home functie werkt. De leaving home functie werkt niet.
Dat is correct, dat is bij alle Polo's zo. De Polo heeft standaard geen lichtsensor waardoor de leaving home dus ook nooit zal werken en de coming home via een groot licht signaal geactiveerd moet worden.
 
De Polo heeft standaard geen lichtsensor waardoor de leaving home dus ook nooit zal werken en de coming home via een groot licht signaal geactiveerd moet worden.
Vreemd eigenlijk. Voor beide functies is toch feitelijk geen lichtsensor vereist? Je zou denken: gewoon het licht 30 seconden aan in beide gevallen, ongeacht of het licht of donker is...
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Hallo,

Ik volg al een tijdje jullie forum en ik zou ook graag de coming home willen activeren. Ik heb zelf een 1.4 highline (2011) met een Xenon. Nu heb ik net het alarm uitgeschakeld (knopje verandert van rood naar geel), vervolgens even de auto gestart en uitgedaan, sleutel eruit en dan 1x seinen met groot licht en daarna de auto op slot gedaan (middels afst.bediening). Echter zie ik nog steeds geen resultaat :-(..

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
 
Ik heb dit inmiddels door de dealer laten doen (kostte me niks aangezien ik een goede band met hun heb). Echter is het nu wel zo dat ik IEDERE keer groot licht moet seinen om de coming home te activeren. Het gaat dus niet automatisch.

Hebben jullie ook dit probleem?
 
Leggen jullie dat eens uit aan mij als newbee op deze site.
Wat is coming home en leaving home?
Heb ik nu standaard dagrijverlichting en bochtenverlichting op mijn nieuwe Polo Highline?
 
coming home: de dimlicht of mistlampen blijven nog even branden nadat je de auto uit hebt gezet zodat je de deur kan vinden
leaving home: dimlicht of mistlampen gaan branden zodra je de auto ontgrendeld

sinds 2011 is dagrij verlichting op elke nieuwe auto verplicht, dus heb je dan waarschijnlijk in de mistlampen. Auto's zonder mistlampen krijgen het in de vorm van dimlicht wat op 50% brandt.

Bochtenverlichting is een optie, dus dit krijg je alleen als je het hebt aangevinkt bij de dealer of Xenon hebt gekozen. (Of iemand kan vinden met VAGCOM die het aan kan zetten)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!